Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Meg kellene erősíteni a Lánchíd láncait a járdák kiszélesítéséhez, ezért a felújítás során nem szélesítik ki a hidat. A kormány egymilliárd forinttal kevesebbet ad a híd felújítására, de ezt a pénzt megkapja a főváros a környező közterületek átalakítására.
"A Főmterv Zrt. megbízásából a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszéke mérések alapján vizsgálta, hogy a hídszerkezet hogyan képes elviselni a járdaszélesítésből adódó többletterheket. Tekintettel a vizsgálat eredményeire – mely szerint a járda szélesítése már a láncok jelentős statikai megerősítését is, és ezzel együtt jelentős többletköltséget indukálna – műszaki, városképi és finanszírozási okokból a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa javaslata alapján a kormány visszavonta a Széchenyi lánchíd járdaszélesítésének többlettámogatását. Ezért a járdák felújítása továbbra is a jelenlegivel azonos módon 2,2 méter szélességben valósul meg" – közölte a hvg.hu-val az önkormányzat.
A pluszpénzt Budapest ennek ellenére megkapja, a "Lánchíd járdaszélesítéséről szóló kormányhatározatban szereplő 1 milliárd forintot a szélesítés visszavonásával egyidejűleg a kormány visszaadta a hídhoz kapcsolódó, környező közterületek rekonstrukciójára és fejlesztésére a Duna mindkét partján."
A kormány nemrég módosította a Lánchíd és a Váralagút felújításáról szóló határozatot. A módosítás fontosabb elemei:
A két hídfőnél található terek átalakításának, illetve a Bazilika és a Budai Vár közti gyalogosfolyosó kialakításának előkészítéséhez a kormány forrást is ad a fővárosnak, de a határozatban nem szerepel, pontosan mennyit – az önkormányzat közlése szerint a járdaszélesítés elmaradása miatt elvett pénzt kapja meg Budapest a híd körüli fejlesztésekre.
Tarlós István 2018 szeptemberében jelentette be, hogy sikerült hétmilliárd forint pluszpénzt szereznie a kormánytól a felújításra (ez volt az egyik feltétele annak, hogy újra induljon a főpolgármesteri székért), enélkül a munkák 3-3,5 évre elhúzódhattak volna. A cél elvileg az, hogy a felújítás 2019 októberében elkezdődhessen, a projektet lebonyolító BKK a hvg.hu-val február közepén azt közölte, ebben nincs változás. Ugyanakkor a jelek szerint a projekt tartalma még mindig folyamatosan változik, ahogy ezt a friss kormányhatározat is bizonyítja. A híd felújítására kiírt közbeszerzést pedig folyamatosan csúsztatják: a BKK legutóbb április 26-áról május 17-re tolta ki a munkálatokra kiírt közbeszerzés pályázati határidejét. Nem most tolták kijjebb először a jelentkezési határidőt, az eredeti, 2018. októberi kiírásban még november 21. szerepelt, ebből először január 31-e lett, aztán március 13, majd április 26.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Ő legalábbis erre számít.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Budapest erős jelzést küldött a hatalomnak – így értékelik a világsajtóban a Pride eseményeit.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.