Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
A kormány a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa javaslatára kivette a Lánchíd felújításából a járdakonzolok kiszélesítését, és egymilliárd forinttal csökkentette a projekt állami támogatását.
Módosította a kormány a budapesti Lánchíd és a Váralagút felújításáról szóló határozatot. A módosítás fontosabb elemei:
A két hídfőnél található terek átalakításának, illetve a Bazilika és a Budai Vár közti gyalogosfolyosó kialakításának előkészítéséhez a kormány forrást is ad a fővárosnak, de a határozatban nem szerepel, pontosan mennyit – ez kompenzálhatja a Lánchíd és a Váralagút forrásának egymilliárd forintos csökkentését.
A kormányhatározat szerint a változtatásokat a „Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának javaslatára” rendelik el. Ez a városvezetés és a kormány közös, nagyberuházásokat koordináló fóruma, ahol mindkét félnek vétójoga van. Vagyis a változtatásokról a városvezetés tudtával és beleegyezésével döntöttek. Tarlós István főpolgármester április végén közölte, hogy mégsem szélesítik ki a hidat, vélhetően örökségvédelmi okokból.
Megy a reszelgetés
Tarlós István 2018 szeptemberében jelentette be, hogy sikerült hétmilliárd forint pluszpénzt szereznie a kormánytól a felújításra (ez volt az egyik feltétele annak, hogy újra induljon a főpolgármesteri székért), enélkül a munkák 3-3,5 évre elhúzódhattak volna. A cél elvileg az, hogy a felújítás 2019 októberében elkezdődhessen, a projektet lebonyolító BKK a hvg.hu-val február közepén azt közölte, ebben nincs változás.
Ugyanakkor a jelek szerint a projekt tartalma még mindig folyamatosan változik, ahogy ezt a friss kormányhatározat is bizonyítja. A híd felújítására kiírt közbeszerzést pedig folyamatosan csúsztatják: a BKK legutóbb április 26-áról május 17-re tolta ki a munkálatokra kiírt közbeszerzés pályázati határidejét. Nem most tolták kijjebb először a jelentkezési határidőt, az eredeti, 2018. októberi kiírásban még november 21. szerepelt, ebből először január 31-e lett, aztán március 13, majd április 26.
Gyalogoskánaánt ígérnek
A tervek szerint a Lánchídon és a Váralagútban gyalogosan 24 hónapon, járművel 18 hónapon át nem lehet majd közlekedni a felújítás elkezdése után. A kormány azzal a feltétellel adott csak támogatást az építkezéshez, hogy másfél évnél tovább nem tart a lezárás.
Ami a híd körüli közterületeket illeti, a főbb célkitűzések:
Ami a Clark Ádám tér felújításának részleteit illeti, biztosítani kell:
A Széchenyi István tér esetében biztosítani kell többek közt:
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt új filmjében.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.
Nem tudni, mit hoz a jövő, de Litkai Gergely a BKK-leállás után kidolgozta a Fővárosi Csődelodázási Csomagot.