Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A Lánchíd felújításának előkészítése csúszik, viszont a híd és az Alagút felújításával párhuzamosan átalakítják a Clark Ádám teret és a Széchenyi teret is. Az alapelvek értelmében a Lánchíd környékén véget ér a gépjárművek uralma, a gyalogos-, kerékpáros- és tömegközlekedést fogják előtérbe helyezni. A Clark Ádám téren kisebb lesz a körforgalom, a Széchenyi téren megszűnik, a Bazilika és a Budai Vár között gyalogostengelyt alakítanak ki, több lesz a zebra és a zöldfelület.
Csúszásban van a budapesti Széchenyi Lánchíd felújításának előkészítése: a BKK április 26-áról május 17-re tolta ki a munkálatokra kiírt közbeszerzés pályázati határidejét. Nem most tolták kijjebb először a jelentkezési határidőt, az eredeti, 2018. októberi kiírásban még november 21. szerepelt, ebből először január 31-e lett, aztán március 13, majd április 26.
A legutóbbi módosítás alkalmával a BKK azzal indokolta a határidő kitolását a hvg.hu-nak, hogy „a közbeszerzési eljárás során beérkezett kérdések megfelelő szakmai megválaszolása miatt, valamint arra tekintettel volt szükség, hogy az érdeklődő gazdasági szereplőknek kellő idő álljon rendelkezésre ajánlataik megtételére”. Érdeklődésünkre ezúttal nem válaszoltak, azonban április 23-án megjelent „a Budapest I. kerület, Clark Ádám tér, a Budapest V. kerület, Széchenyi István tér és a József Attila utca átalakításának megvalósításáról” szóló kormányhatározat, amely szerint az érintett közterületek felújítását a Lánchídéval és az Alagútéval párhuzamosan kell elvégezni, ez magyarázhatja a híd közbeszerzésének csúsztatását.
A kormányhatározat szerint a fent említett közterületek átalakításának terveztetése a BKK feladata, és a „lehetséges leggyorsabb ütemezéssel” kell megvalósítania. A projektbe a KKBK-t (Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja) is be kell vonni, a terveztetés költségeit a kormány állja.
A közterületek felújításainak alapelveiről megegyezés született a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában, ami a kormány és a városvezetés közös szerve a budapesti nagyberuházások koordinálására. A főbb célkitűzések:
Ami a Clark Ádám tér felújításának részleteit illeti, biztosítani kell:
A Széchenyi István tér esetében biztosítani kell többek közt:
A József Attila utca külön lapra tartozik, annak átalakítását külön eljárásban kell lebonyolítani, egyelőre csak megvalósíthatósági tanulmányt kell készíttetnie a BKK-nak és a KKBK-nak a „2×1 sávos, csillapított forgalmú, a Budapest V. kerület, Október 6. utcától a Lánchídig vezetett buszsáv létesítésével, a növelt járdafelületű, növényzetet tartalmazó kialakítás szempontjainak kidolgozása érdekében.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Magyar Péter azt mondja, van receptje a lakhatási válság ellen. A feladat nem kicsi: lakhatási szakértőt, az építéstörténet szakértőjét és a témával foglalkozó szociológust is kérdeztünk az emberemlékezet óta tartó lakhatási válság okairól és a fordulat lehetőségéről.
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak.