A balesetet szenvedett hajó üzemeltetői szerint érdemes lenne átgondolni a folyami hajózás biztonsági előírásait

Egy, a repülőkön megszokott biztonsági tájékoztató a minimum, ami elkelne.

  • hvg.hu hvg.hu
A balesetet szenvedett hajó üzemeltetői szerint érdemes lenne átgondolni a folyami hajózás biztonsági előírásait

Bár a szerdán 35 fővel a fedélzetén balesetet szenvedett Hableány kirándulóhajón volt hatvan fő mentésére alkalmas felszerelés – mentőmellény, mentőgyűrű, és egyéb, felfújható eszközök – ezeket feltehetően nem tudták magukhoz venni az utasok, mert az ütközés után a kishajó annyira gyorsan elsüllyedt, hogy a legénységnek vészjelzés leadására sem volt ideje – mondta a hvg.hu-nak a Hableányt üzemeltető Panoráma Deck nevű vállalkozás szóvivője.

Tóth Mihály szerint gond lehetett az is, hogy mivel a hajókon nincs a repülőkhöz hasonló biztonsági tájékoztató, hogy mit tegyenek az utasok egy esetleges vészhelyzetben, az utasok feltehetően pánikszerűen reagáltak, és csak a legénység lélekjelenlétén múlt, múlhatott, hogy el tudták-e minél többen időben hagyni a balesetet szenvedett járművet.

A történtek után a szóvivő úgy látja: bár évtizedek óta balesetmentesen zajlott a dunai sétahajóztatás, a szerdai tragédia körülményeinek részletes kivizsgálása után érdemes lenne átgondolni a folyami hajózás biztonsági előírásait.

A legénység életben maradásával – ahogy korábbi cikkünkben írtuk – gyakorlatilag már a Panoráma Deck sem igen számol, különösen, mert a szakadó eső miatt a legtöbben a hajó belsejében voltak, ahonnan normál körülmények között sem könnyű ennyi embernek gyorsan kijutni.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

A végtelen lehetőségek iparága

Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.

Mi lesz a cégemmel utánam?

Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.