Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Prototípusokat terveztet a BKV a kisföldalatti- és a fogaskerekű-vonalakra.
Közbeszerzést írt ki a BKV a Millfav- (milleniumi földalatti vasút, vagyis az 1-es metró, a kisföldalatti) és fogaskerekű-járműprototípusok tervezéséhez szükséges előkészítési feladatok ellátására – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetményből. A tender tárgyalásos lesz, jelentkezni július 15-ig lehet.
Ez még nem jelenti, hogy belátható közelségbe került a jelenlegi, borzasztóan előregedett járművek cseréje: egyelőre csak a prototípusok tervezésének előkészítéséről van szó. A kocsik lecseréléséig hátra van még a prototípusok tényleges megtervezése, a prototípusok elkészítése, tesztelése, engedélyeztetése, majd a szériadarabok gyártása. A kocsik lecseréléséről már 2011 óta szó van (akkor a 2020-as céldátumot mondta be Vitézy Dávid BKK-vezér), a BKV most konkrét lépést tett, még ha aprót is.
A vonal és az állomások modernizálása, illetve a vonal meghosszabbítása már folyamatban van, ennek tervezésére 2018 őszén nyerte meg a közbeszerzést a Főmterv 2,5 milliárd forintért. A tervezett három ütemből az elsőben felújítanák a vonalat, és meghosszabbítanák azt a Vigadó térig. A másodikban a Kassai térig bővítenék a pályát, végül pedig a Marcheggi hídi csomópontra kerülne a végállomás. A Főmterv egyebek mellett tervet készít az állomások kapacitásnöveléséhez, a Deák téren egy lift kialakításához, az Oktogonon egy déli irányú, a Hősök terén pedig egy második kijárat megépítéséhez, valamint a fontosabb állomások akadálymentesítéséhez. A társaság feladata továbbá, hogy az új járművek futásához szükséges struktúrákat, valamint a Vigadó téri és a Hungária körúti állomásokat megtervezze.
A kocsik cseréje nemhogy aktuális, de nagyon sürgető: „a Millfav-járművek már jelentős mértékben túllépték a tervezett élettartamot, átlagos életkoruk 44,69 év” – olvasható a BKV problémákat hosszan ecsetelő 2018-as jelentésében.
A fogaskerekű hasonló helyzetben van, a pálya és a kocsik elöregedtek. A felújításra és a meghosszabbításra (a Széll Kálmán tértől a Normafáig járna) a tervek megvannak, csak a pénz hiányzik.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Nemcsak a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál, hanem a 4iG Nyrt-nél lefolytatott belső vizsgálat is azt állapította meg, hogy nem történt szabálytalanság a Microsoft-licencek 2013-2015-ös kormányzati beszerzésénél – tudta meg a HVG. Az OLAF vizsgálata nyomán már milliárdokat fizetett vissza Magyarország az Európai Uniónak.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Érdekes részletek derültek ki az uniós külügyminiszterek tanácsülése uán.
Ismét nyomon lehet követni, hogy mennyit késnek a vonatok.
Több pontforráson is határérték-túllépést észleltek.
A csádi stratup- és fintechguruként ismert Adam Medellának nagy tervei lehettek Magyarországon.