Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Négy kerület gazdasági társaságait vizsgálta az Állami Számvevőszék, kettő rendben volt, de a XIII. kerület és a IX. kerület cége nem működött szabályszerűen. A IX. kerület cége működteti a parkolást, erről több leleplező cikk is született.
Négy kerület gazdálkodását vizsgálta az Állami Számvevőszék, pontosabban a III., a VI., a IX. és a XIII. kerületi gazdasági társaságokét. Az óbudai és a terézvárosi társaságok gazdálkodása szabályos volt, de a ferencvárosi és az angyalföldié nem.
A XIII. kerületben a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. 1,27 milliárdos részvényeinek tulajdonosa a kerület. Fő tevékenysége az ingatlankezelés, valamint a közterületek üzemeltetése, a parkolás, kulturális rendezvények szervezése. 289 embert foglalkoztat, 2017-ben 2,288 milliárd forint bevétele volt, 6 tagú felügyelőbizottság és állandó könyvvizsgáló működött.
Ehhez képest az ÁSZ megállapította, az önkormányzat nem gyakorolta a tulajdonosi jogait szabályszerűen, "mivel a tulajdonosi joggyakorlás kereteit az önkormányzat nem szabályszerűen alakította ki, a társaság javadalmazással összefüggő szabályzatát nem alkotta meg". A 2015–17 közötti vagyongazdálkodás sem volt szabályszerű, mert a beszámolókat nem támasztotta alá leltárral a cég, a beszámolók nem voltak megalapozottak.
A Ferencvárosban még több szabálytalanságot tárt fel az ellenőrzés. Az ÁSZ itt a FEV IX. Ferencvárosi Vagyonkezelő és Városfejlesztő Zrt. működését vizsgálta. Ennek fő feladata a parkolás feladatainak ellátása volt. A ferencvárosi parkolási ügyekről és visszásságokról a 444 közölt több részes feltáró riportot, amelyek szerint konkrét lopás és visszaélések történtek a parkolási cégnél.
A cég jegyzett tőkéje 558,1 millió forint volt, ami nem változott 2017-ig. Az ÁSZ ellenőrzése megállapította, hogy az önkormányzat tulajdonosi joggyakorlása nem volt szabályszerű, mert a kerület nem hozta létre a társaság javadalmazást szabályozó dokumentumát, és nem hagyta jóvá a társaság éves beszámolóit. A beszámolókat nem támasztotta alá leltár a 2015–17-es években, így azok nem voltak megalapozottak.
A kerületeknek az ÁSZ javaslatokat fogalmazott meg, amelyek alapján a az önkormányzatoknak intézkedési tervet kell készíteniük 30 napon belül.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A támogatások elosztásának koordinálása az Ökotárs feladata lesz – ugyanazé a szervezeté, amelyet egyszer már kipécézett magának a kormány, és az ő szerepükre hivatkozva milliárdokról mondott le, miközben harcot hirdetett a civilek ellen.