szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem hagyják, hogy a fosszilis energiával foglalkozó cégek rajtuk keresztül „mossák zöldre” magukat.

Nem teszi közzé többé olaj- és gázipari vállalatok hirdetéseit – jelentette be a The Guardian. A brit napilap lett ezzel az első nagy, globális hírszolgáltató, amely úgy döntött, hogy nem fogad el többé pénzt ilyen cégektől. A médium már eddig is igyekezett mérsékelni az ökológiai lábnyomát és mind többet foglalkozik a klímavészhelyzettel.

A lap vezetése szerint a globális felmelegedés problémája a ma legnagyobb kihívása, amelynek kezelését a fosszilis energiát kitermelő, értékesítő cégek lobbitevékenysége évtizedek óta akadályozza. A környezetvédelmi szervezetek régóta jelzik, hogy az energiacégek drága hirdetési kampányokkal próbálják „zöldre mosni” a tevékenységüket, felhívni a figyelmet a megújuló energiákra fordított, relatíve kis befektetésekre, miközben a bevételük legnagyobb részét továbbra is fosszilis energiahordozók kinyeréséből szerzik. És bár az aktivisták újra és újra felszólítják a hírszolgáltatókat, hogy utasítsák el az ilyen cégektől érkező hirdetéseket, erre mindeddig csak kevés, kisebb médium volt hajlandó.

A lap azt is jelezte, hogy a döntést nehéz gazdasági körülmények között hozták meg, ugyanis az előrejelzések szerint a médiaipar helyzete ebben az évben sem lesz könnyebb. Mint írták, a Guardian Media Group (GMG) bevételeinek 40 százaléka származik a hirdetésekből, és a vezetőség szerint az energiacégek pénzének kiesése miatt rövid távon meg kell majd szorítani a nadrágszíjat, de hisznek abban, hogy a döntésük helyes.

Megjegyezték: olvasóik egy része még ennél is szigorúbb szelekciót várna el tőlük a hirdetések terén, és szeretné, ha egyéb jelentős szennyezőnek számító iparágak – így az autóipar vagy a turizmus – területén működő vállalatoktól sem fogadnának el pénzt, ekkora kiesést azonban pénzügyileg nem bírna el a GMG.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!