Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az IATA-nak nem tetszik az az ötlet, hogy hagyják üresen a középső széket az utasszállító gépeken.
Immunútlevél az üres középső hely helyett – ezt javasolja a IATA, mely tiltakozik az ellen, hogy a légitársaságoknak kötelezően üresen kellene hagynia egy helyet két utas között. Ez mindössze 62 százalékos kihasználtságot tenne lehetővé, miközben a rentabilitás alsó határa 77 százalék – hangsúlyozza a több mint 290 légitársaságot tömörítő nemzetközi szervezet.
A légitársaságok most áremelés mellett döntenének, hogy leküzdjék a válságot, sokan úgy látják, elkerülhetetlen az 50 százalékos drágulás. Csakhogy ez a döntés katasztrofális lenne a tömeges turizmusra, hiszen nagyon sokan nem tudnák megfizetni a felemelt jegyárakat. Különösen, hogy a fizetőképes kereslet amúgy is csökken, mert sokan elveszítették a megélhetésüket. A tömeges turizmus viszont létfontosságú sok ország bevételei szempontjából Európa déli részén vagy Észak-Afrikában.
Az IATA a középső hely megtartása érdekében egy újabb érvet is hozott: a levegőben a vírus nem fertőz igazán – állítja a szervezet, amely elfogadja, hogy az utasok maszkot viseljenek, a személyzet pedig ezen kívül kesztyűt is használjon. Ennél több azonban szerintük nem kell. Miért nem? "A cseppfertőzés esélye csekély, mert az utasok nem szemtől szembe ülnek egymással, az ülések akadályozzák a vírusok terjedését. A levegőt fentről lefelé fújják be az utastérbe, vagyis nincs vízszintes légáramlás. Ráadásul a korszerű repülőgépeken olyan hermetikus zárás van, amely megfelel egy orvosi műtő kívánalmainak is."
Mi a megoldás? A szervezet szerint, amíg az oltóanyagra egyelőre várni kell, de immunútlevél már kiadható. Jelenleg folynak a tárgyalások a IATA, a nemzetközi légi felügyelet (OACI), a WHO és a repülőterek nemzetközi szervezete, az ACI között – írja a Le Figaro, amely azért érdeklődik különösen a téma iránt, mert Franciaország a világ turizmusának legvonzóbb célpontja, amely óriási pénzeket veszít azzal, hogy a légitársaságok nem hozzák milliószámra a turistákat Párizsba.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.