Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A módosított uniós szabályok szerint a gázvezetékek tulajdonosa nem lehet ugyanaz, mint aki a gázt teszi beléjük. Akkor sem, ha a vezeték uniós országot köt össze unión kívülivel.
Az Európai Unió Törvényszéke elutasította a Németországot Oroszországgal az Északi-tenger alatt összekötő Északi Áramlat gázvezeték üzemeltetője, illetve az új, Északi Áramlat 2 vezetéket építő és majdan üzemeltető cég kereseteit – derül ki a törvényszék közleményéből.
A két cég az EU gázdirektíváját, illetve egész pontosan annak 2019-es módosítását akarta megtámadni. A direktíva kimondja, hogy az uniós gázvezetékek tulajdonosa (legalábbis közvetlenül) nem lehet ugyanaz, mint aki a gázt teszi beléjük, illetve hogy a kapacitás legalább 10 százalékát harmadik felek számára kell fenntartani. Az Északi Áramlat 2 projektcége a Gazprom leányvállalata (a projektben számos európai vállalat is részt vesz), és a Gazpromnak a működő Északi Áramlatban is jelentős tulajdonrésze van.
Az uniós direktíva eredetileg csak az uniós vezetékekre vonatkozott, így nem volt egyértelmű, hogy az Északi-tenger alatt futó vezetékek esetében alkalmazni kell-e. Ha alkalmazni kell, akkor a Gazprom nem lehet az Északi Áramlat tulajdonosa (legalábbis közvetlenül). A helyzetet egyértelműsítette a direktíva 2019-es módosítása, amely kimondta, hogy a szabályozás az olyan vezetékekre is vonatkozik, amelyeknek egy része uniós tagállam és harmadik ország között fut.
A német kormány elítéli az Északi Áramlat 2-t érintő amerikai szankciókat
A német kormány helyteleníti és a német belügyekbe való beavatkozásnak tartja azokat az amerikai intézkedéseket, amelyek szankcionálják az Északi Áramlat 2 földgázvezeték építésében részt vevő cégeket és azok csúcsvezetőit - közölte a német kancellár szóvivője szombaton.
Az Északi Áramlat-cégek lényegében két dolog miatt támadták a direktíva módosítását: diszkriminatív, és érvényessége esetében alapjaiban kellene átszervezni mindkét Északi Áramlat tulajdonosi struktúráját, érintené a hatályban lévő szerződéseket, stb.
A törvényszék szerint a direktíva-módosítás nem diszkriminatív, mert nem csak az Északi Áramlatokra vonatkozik. Ráadásul a törvényszék érvelése szerint a tagállamok eléggé szabad kezet kaptak a direktíva saját jogrendjükbe való átültetésére, és a tagállami hatóságok kivételeket is adhatnak a szabályok alól, ezért maga a direktíva nem lehetetleníti el az Északi Áramlatokat, nem okoz számukra aránytalanul nagy sérelmet.
Utóbbi lehetőség valóban fennáll, ezzel azonban az Északi Áramlat 2 nincs kisegítve, az illetékes német hatóság (Bundesnetzagentur) május közepén jelentette be, hogy nem ad felmentést az uniós szabályok alól az új vezetéknek – számolt be az Euractiv.com. Szergej Lavrov orosz külügyminiszter azt nyilatkozta, hogy a vezeték meg fog épülni, a projekt útjába gördített akadályok viszont magasabb gázárakat fognak eredményezni Európában.
Nagyhatalmak gázháborúja zajlik, mi pedig ott ülünk a kellős közepén
Az orosz fél egyedül fejezi be az Északi Áramlat II. gázvezeték építését - jelentette be a múlt héten a Gazprom, miután Washingtonban közölték, hogy az USA büntetőintézkedésekkel sújtja a munkálatokban részt vevő cégeket.
A Németországot Oroszországgal közvetlenül összekötő Északi Áramlat kapacitása évi 55 milliárd köbméter, az azzal párhuzamosan futó új vezetékpáré még egyszer ugyanennyi lesz. A projektet ellenzi az Európai Bizottság, az Amerikai Egyesült Államok (amely európai cseppfolyósgáz-exportját igyekszik növelni), Ukrajna (amelyen keresztül az Európába irányuló orosz gázexport jelentős része bonyolódik), illetve több-kevesebb határozottsággal az unió keleti tagállamai, például Lengyelország és Magyarország.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.