Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Népszava úgy tudja, a vállalkozó csak több milliárdos felárral vállalná a metrófelújítás folytatását.
Már tavaly novemberben egyértelmű volt, hogy a hármas metró felújítása során a vágányépítés nem fejezhető be az eredeti szerződés szerint, így az erre vonatkozó megállapodást módosítani kell. Az alagútfelújítást végző Swietelsky Vasúttechnika Kft. márciusban küldte el javaslatát, amely a korábbiakhoz képest - a Népszava információi szerint - 17-18 milliárd forinttal magasabb összeget tartalmaz.
A BKV 2017 szeptemberében kötött szerződést a feladatra a Swietelsky Vasúttechnikai Kft.-vel, amely akkor 47,8 milliárd forintért vállalta a munkát. Mint a Népszava írja, a BKV számított rá, hogy a cég többletköltségeket akar elszámolni a késés miatt, de a követelés nagysága erősen meglepte a vállalatot.
A BKV 8 állomás akadálymentesítésére félretett 5,6 milliárd forintot is felajánlotta a folytatásért cserébe, sőt a hírek szerint akár 8 milliárdig is elmentek volna, a fennmaradó további 10 milliárdos különbözetet azonban indokolatlannak tartják, ám az osztrákok egyelőre nem alkusznak.
A fővárosnak aligha lesz plusz 18 milliárd forintja a követelés teljesítésére. A BKV pedig kilátásba helyezte a szerződés középső vonalszakaszra vonatkozó felfüggesztését.
Egyébként a déli szakasz állomásainak kivitelezése során szükségessé vált azbesztmenetesítés, valamint a szerződéskötés után megrendelt kiegészítő munkák – mint például a felvonók beépítése – miatt kellett módosítani a felújítás ütemtervét.
Ha nem sikerül megállapodni, akkor a Swietelsky felmondhatja a szerződést és kérheti az addig elvégzett munka kifizetését. A lap szerint a BKV alternatív megoldásokat keres, állítólag ezek között az is szerepel, hogy a középső szakasznak nem mindegyik állomását újítják fel.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.