szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A diszkontlánc 2021-ben még azt ígérte, magyar beszállítóktól veszi a hústermékeket, mostanra azonban felülbírálta saját magát, mert a német darált sertéshús olcsóbb, mint a magyar. A kormányközeli Világgazdaság "készülő csúnya háborúról" ír, szerinte a cég a magyar beszállítókat árcsökkentésre akarja kényszeríteni.

Német sertéshústermékek jelentek meg a magyarországi Lidlökben, ráadásul a magyarnál olcsóbban, holott a cég még 2021-ben azt ígérte, magyar beszállítóktól fogja beszerezni ezeket. Erre a tényre hívta fel a figyelmet a napokban a kormánymédiához tartozó Világgazdaság, amely úgy értékeli a jelenséget, hogy a Lidl a magyar beszállítókat arra akarja kényszeríteni, hogy olcsóbban adják neki a húst, vagy lecseréli őket külföldi beszállítókra. A cikk olyan kifejezésekkel dobálózik a cikkben, hogy

Hadat üzent

Csúnya háború készül

Két megközelítésből is súlyos problémákat vet fel

Ami most kialakult, az irreális

Súlyos következményei lesznek.

A cikk összehasonlít a bolthálózatban kapható két hasonló terméket, az 500 grammos, 20 százalékos zsírtartalmú darálthúst, melyből a német 1099, a magyar 1399 forintba kerül.

A kormánymédia kérdéseire a Lidl a cikk szerint csak megerősítette, hogy vannak német darálthústermékeik, konkrétumokat azonban nem árult el, üzleti titokra való hivatkozással. A témával a Portfolió is foglalkozik, nekik azt válaszolta a cég, hogy

a diszkontlánc 2021 novemberi vállalása óta jelentős mértékben megváltozott a gazdasági helyzet. A háború kitörése, az infláció, valamint az energetikai árak drasztikus növekedése mind hatással voltak az élelmiszer-kiskereskedelmi piac működésére.

Hozzátették azt is, hogy a friss szárnyasok, a friss sertés és a friss marhahúsok döntő többsége továbbra is magyar partnereiktől érkezik és az együttműködés folytatódik.

Az érdekes mindenesetre, hogy az elvileg magasabb bérszínvonalú Németországból olcsóbban lehet sertéshúshoz jutni, még szállítással együtt is. Ennek egyik fő oka lehet a méretgazdaságosság, az ottani hatalmas vágóhidak arányában olcsóbban tudnak dolgozni. A Világgazdaság szerint emellett a német termékek lejárati ideje rövidebb, ami arra utalhat, hogy a Lidl úgynevezett likvidációs készletre csapott le Németországban, aminek viszont a saját cikkük szerint is ellentmond, hogy a termékek magyar csomagolással, aktualizált magyar hívószavakkal futnak.

A Lidl a Portfoliónak azt mondta, "mind a magyar, mind a német termékek eltarthatósági időintervalluma azonos az áruházakba történő érkezés pillanatában."

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!