Bohóckodás a Városligetben: a kormány a síneket is arrébb rakatná egy kis területért

A Nyugati pályaudvartól zöld folyosó futna a Ligetig, a cirkuszművészeti központ a Nagycirkusz mellé kerülne, az állatkert a mögötte lévő vasúti területen terjeszkedhetne.

  • HVG HVG
Bohóckodás a Városligetben: a kormány a síneket is arrébb rakatná egy kis területért

Érdekes kormányzati elképzelések kerültek nyilvánosságra, miután Terézváros csütörtöki testületi ülésén részt vett és szót kapott Kovács Balázs Norbert budapesti beruházásokért felelős miniszteri biztos – írja a Népszava.

A biztos által bemutatott koncepcióterv szerint a Nyugati pályaudvar történelmi fogadócsarnokában lévő vágányokat – két filmforgatásra, rendezvényekre alkalmas „nosztalgia” sínpár – kivételével felszámolnák és a Westendnél már korábban kialakított vágányok mellé helyeznék át. A csarnokba csupán a repülőtéri vasút szerelvényei futnának be.

A miniszteri biztos által kidolgozott koncepciótervben szerepel egy zöld folyosó, amely a Podmaniczky út mellett a Teréz körúttól – jó esetben – egészen a Városligetig húzódna. A körút felüli részen egy elegáns közparkot hoznának létre.

Csakhogy egy hatályos kormányrendelet szerint a Podmaniczky út mellett épülne fel az új cirkuszművészeti központ. Kovács Balázs a helyzet megoldása érdekében egyeztetésbe kezdett a cirkuszművészeti központ vezetőjével, akivel egyetértettek abban, hogy az új központ jobb helyen lenne a Fővárosi Nagycirkusz városligeti épülete mellett.

Ott viszont nincs hely a fejlesztésre, mivel körülöleli a Fővárosi Állat- és Növénykert (FÁNK), amely funkcióvesztés nélkül nem tud erre területet biztosítani. A miniszteri biztos szerint jó megoldás lehetne, ha

az állatkert a cirkusznak szükséges terület fejében az intézmény háta mögötti vasúti terület felé terjeszkedhetne. Az ott futó vasúti vágányokat pedig áthelyeznék a Vágány utca mellé.

A további tervekről elmondta, hogy a Ferdinánd hidat elbontanák. Az autókat a határoló gyűjtőutakra terelnék, a közösségi közlekedés, valamint a gyalogos és kerékpáros forgalom átvezetésére még keresik az alternatív megoldást. Az elképzelések között szerepel a Nyugati pályaudvarról induló vágányok föld alá süllyesztése, bár ez nagyon sokba kerülne. A költség-haszon arányon azonban sokat javít a biztos szerint, ha a jelenlegi felüljárók hamarosan esedékessé váló felújítási, illetve a Szegedi úti, Rákosrendező (Mini-Dubaj) feletti új felüljáró építési költségét is beleszámítjuk. A vagányok csak az új negyed végén jönnének fel a felszínre. A megvalósíthatósági tanulmányhoz költségelemzés is készül majd.

A miniszteri biztos többször hangsúlyozta, hogy a kerületi és a fővárosi önkormányzattal egyeztetve alakítanák ki a végső terveket.

Mint mondta, a területen jelenleg változtatási tilalom van érvényben, amit csak a kerületi önkormányzat oldhat fel, ahogy tőlük függ, hogy változtatnak-e a hatályos építési szabályokon is, amely maximum 30 méteres épületek elhelyezését engedi a Nyugati pályaudvar mögötti területen.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.

Milyen hatása lehet az új, 3 százalékos kamatozású lakásvásárlási hitelnek?

Orbán Viktor bejelentése alapján 3 százalékos kamatozás mellett kaphatnak lakáscélú jelzáloghitelt azok, akik első ingatlanjukat vásárolnák meg. De mennyit nyerhetnek az érintettek az új kölcsön indulásával? Hogyan hathat az új támogatás a lakáspiacra? Milyen feltételei lehetnek? A Bankmonitor szakértői elemezték a bejelentést.