Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Brazilia nagyvárosaiban hónapok óta egymást érik az ingatlanos bulik.
Brazilia nagyvárosaiban hónapok óta egymást érik az ingatlanos bulik. Ügynökök rendezik ügynököknek és főbb vevőiknek, partnereiknek. Úgy pörög a piac, hogy most szinte mindent megengedhetnek maguknak. Egy sao paulo-i iroda vezetője azt mondta a BBC-nek, hogy alig alszik, még éjszaka is hivogatják a befektetők, volt olyan nap, hogy 50 lakást adott el 24 óra alatt.
Dél-Amerika legnagyobb gazdasága a termelő ágazatokon kívül a mostani építőipari és ingatlanos felfutásról is egyre inkább híres. A fő hajtóerő a mind szélesebb jelzálog kínálat és főleg az, hogy a jelzáloghitelek kamatai immár egyszámjegyűek.
Az idei első félévben 13,6 milliárd dollárnyi hitelt helyeztek ki a bankok, ez nem kevesebb, mint 77 százalékkal haladja meg a 2009-es azonos időszakra vonatkozó adatot. A megugró kereslet miatt Sao Pauloban megkétszereződtek a lakásárak. Értelemszerűen az építőipar is nyer az üzleten, 2010 első felében 15 százalékos volt a bevételi volumennövekedés a tavalyi év első hat hónapjához képest.
Joao Crestana, a helyi ingatlanszervezetek szövetségének elnöke nem tart ingatlan buboréktól. Szerinte alaposan tanulmányozták az amerikai és az európai fejleményeket. Szavait alátámasztja, hogy Braziliában szigorúbbak a banki előírások, mint az Egyesült Államokban. Az átlagos hitelezési arány 60 százalék körül van, vagyis 40 százalékot a fejlesztőnek vagy a vásárlónak kell állnia, ez jóval magasabb, mint Észak-Amerikában.
Mások azt mondják, hogy nem alakult ki jelentősebb befektetési céllal vásárló réteg, a hitelfelvevők maguknak vesznek lakást. Jelenleg körülbelül nyolcmillió családnak nincs saját otthona, vagyis ennyien potenciális hitelfelvevők. A szövetgség szerint 12-15 évig biztos lesz elég kereslet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Magyar Péter azt mondja, van receptje a lakhatási válság ellen. A feladat nem kicsi: lakhatási szakértőt, az építéstörténet szakértőjét és a témával foglalkozó szociológust is kérdeztünk az emberemlékezet óta tartó lakhatási válság okairól és a fordulat lehetőségéről.
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak.