Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5527a227-6430-4ed4-bd10-e20485b4b44c","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Az USA nyugati világrendet felforgató külpolitikájának haszonélvezője India lehet. Közben az EU is magasabb szintre emelné a kapcsolatait Újdelhivel, és versenyfutás indult a szabad kereskedelemért Indiával.","shortLead":"Az USA nyugati világrendet felforgató külpolitikájának haszonélvezője India lehet. Közben az EU is magasabb szintre...","id":"20250501_hvg-india-usa-eu-helyezkedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5527a227-6430-4ed4-bd10-e20485b4b44c.jpg","index":0,"item":"f66a5eca-418d-4d56-9629-2489b5306eed","keywords":null,"link":"/360/20250501_hvg-india-usa-eu-helyezkedes","timestamp":"2025. május. 01. 13:00","title":"India lehet a nagy nyertese Trump kavarásainak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16b45b35-aa14-4495-bcae-91a61911bb00","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A keveset futott kétszemélyes ritkaságnak alaposan megkérik az árát.","shortLead":"A keveset futott kétszemélyes ritkaságnak alaposan megkérik az árát.","id":"20250501_meregdraga-csehszlovak-idogep-ez-a-nyithato-teteju-skoda-favorit-mtx-roadser","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16b45b35-aa14-4495-bcae-91a61911bb00.jpg","index":0,"item":"260a8a33-3864-4ecd-8fa7-01d27c68013f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250501_meregdraga-csehszlovak-idogep-ez-a-nyithato-teteju-skoda-favorit-mtx-roadser","timestamp":"2025. május. 01. 07:21","title":"Méregdrága csehszlovák időgép ez a nyitható tetejű Skoda Favorit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e857a094-9331-4be1-b1d1-8114e13199ad","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Hogyan hat egy bank kibocsátáscsökkentési törekvéseire, ha egy korszerűtlen Kádár-kocka megvásárlására ad hitelt? Mennyit számít fenntarthatósági szempontból, ha csak saját működését állítja át zöldre? Mi a gond azzal, ha bankunk az orrunk alá dörgöli a vásárlásainkhoz kapcsolható kibocsátásunkat? Többek között erről is szó esik a zCast friss adásában, amelyben a pénzügyi szektor fenntarthatóságát vizsgáljuk, de bepillantunk saját zsebünkbe is.","shortLead":"Hogyan hat egy bank kibocsátáscsökkentési törekvéseire, ha egy korszerűtlen Kádár-kocka megvásárlására ad hitelt...","id":"20250430_zcast-podcast-fenntarthato-penzugyek-zold-bankolas-kh-bank-suba-levente-kibocsatascsokkentes-esg-csr","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e857a094-9331-4be1-b1d1-8114e13199ad.jpg","index":0,"item":"d4876582-1a26-4299-9912-42b0e9a43b43","keywords":null,"link":"/zhvg/20250430_zcast-podcast-fenntarthato-penzugyek-zold-bankolas-kh-bank-suba-levente-kibocsatascsokkentes-esg-csr","timestamp":"2025. április. 30. 15:00","title":"zCast: A Kádár-kockára adott hiteltől a széniparig – hogyan tekerheti jól a zöldverklit egy bank?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"81235c69-fe4c-4005-a7ae-98ccf5856adb","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Minden előzetes várakozást alulmúlt az éves alapon mért 0,4 százalékos csökkenés, és nem is igazán látszik a fény az alagút végén.","shortLead":"Minden előzetes várakozást alulmúlt az éves alapon mért 0,4 százalékos csökkenés, és nem is igazán látszik a fény...","id":"20250430_Elemzok-2025-elso-negyedev-gdp-adat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/81235c69-fe4c-4005-a7ae-98ccf5856adb.jpg","index":0,"item":"290ebb2b-b02e-4fd3-96a0-85655956efaa","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250430_Elemzok-2025-elso-negyedev-gdp-adat","timestamp":"2025. április. 30. 10:59","title":"Elemzők a gyászos GDP-adat után: Kérdéses, hogy eléri-e idén az 1 százalékot a gazdasági növekedés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87019d62-194f-4ac3-8c04-c4c435c987f1","c_author":"Pavló Péter","category":"tudomany","description":"Magyarország nevét hallva senkinek nem az űrkutatás jut eszébe. Éppen ezért is érdemes számba venni, hogy az elmúlt évtizedek során hogyan jelent meg hazánk az űripar palettáján, mi hungarikum most odafönn, és mikkel erősödhet a magyar vonal a közeljövőben.","shortLead":"Magyarország nevét hallva senkinek nem az űrkutatás jut eszébe. Éppen ezért is érdemes számba venni, hogy az elmúlt...","id":"20250430_urkutatas-uripar-magyar-talalmanyok-feltalalok-urhajosok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87019d62-194f-4ac3-8c04-c4c435c987f1.jpg","index":0,"item":"1673c498-56d1-444e-aa51-39b1f78a541f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250430_urkutatas-uripar-magyar-talalmanyok-feltalalok-urhajosok","timestamp":"2025. április. 30. 10:03","title":"Pille, Puli, Pillanat: Mit adnak a magyarok az űrkutatásnak? Meg fog lepődni, mennyi mindent","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a29ca8ae-a411-42ad-9958-196ea74670ad","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A plugin hibrid hajtásláncú BYD Seal U DM-i új változatának tisztán elektromos hatótávolsága eléri a 125 kilométert.","shortLead":"A plugin hibrid hajtásláncú BYD Seal U DM-i új változatának tisztán elektromos hatótávolsága eléri a 125 kilométert.","id":"20250430_magyarorszagon-az-1125-kilometeres-hatotavu-legujabb-byd-seal-u-dm-i","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a29ca8ae-a411-42ad-9958-196ea74670ad.jpg","index":0,"item":"16aa16dd-1989-43c9-8f2d-a68d66267d55","keywords":null,"link":"/cegauto/20250430_magyarorszagon-az-1125-kilometeres-hatotavu-legujabb-byd-seal-u-dm-i","timestamp":"2025. április. 30. 06:41","title":"Magyarországon az 1125 kilométeres hatótávú legújabb BYD","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bce6dea5-620e-416d-add4-b2f8d56714f7","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Homlokra rájár a rúd, mióta elvált Mészáros Ágnestől.","shortLead":"Homlokra rájár a rúd, mióta elvált Mészáros Ágnestől.","id":"20250429_csodvedelem-homlok-zsolt-vasutepites-ceg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bce6dea5-620e-416d-add4-b2f8d56714f7.jpg","index":0,"item":"06733891-2f6e-4ac0-b2ee-3eb570cd39d1","keywords":null,"link":"/kkv/20250429_csodvedelem-homlok-zsolt-vasutepites-ceg","timestamp":"2025. április. 29. 20:58","title":"Csődvédelmet kért Mészáros Lőrinc volt veje, Homlok Zsolt kisebbik cége is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7472f17-39ac-42be-9a7d-a5be60dd2b4e","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Egyedül indult a tisztségért, 89 százalék rá szavazott.","shortLead":"Egyedül indult a tisztségért, 89 százalék rá szavazott.","id":"20250429_manfred-weber-europai-neppart-ujravalasztottak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7472f17-39ac-42be-9a7d-a5be60dd2b4e.jpg","index":0,"item":"0fc95e10-d973-4672-b57d-d9e278b952fc","keywords":null,"link":"/vilag/20250429_manfred-weber-europai-neppart-ujravalasztottak","timestamp":"2025. április. 29. 21:50","title":"Újabb három évre megválasztották Manfred Webert az Európai Néppárt élére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ismét úgy fest, hogy a honvédség végleg bezárja a jelenleg csak vegetáló pápai katonai repülőteret. A létesítményéről három éve hasonlóképpen döntöttek, ám egy politikai pengeváltás következtében a reptér megmenekült. Ám jelenleg is üresen áll. De vajon érdemes-e továbbra is "lélegeztető gépen" tartani?
Levitézlett, minden évben búcsúkoncertet tartó öreg rockzenekarhoz kezd hasonlítani a pápai katonai repülőtér története, hiszen bezárásának gondolatát időről-időre megpendíti a honvédség, de a bázis még mindig nyitva van, jóllehet közel három éve már elbúcsúztatta szebb napokat is megélt Mig-21-es vadászgépeit. A légikikötő első végleges búcsúja 2000-re datálható: az Orbán-kormány ideje alatt a haderőreform-párti Fodor Lajos záratta volna be a repteret, ám az egykori vezérkari főnök szembetalálta magát a létesítményt elszántan védő fideszes, szocialista és kisgazda politikusokkal. Bár a hadsereg-átalakítás kérdésében a politikusok és katonai vezetők közötti látszategységet felborító vitában Fodor mellé állt az akkori honvédelmi miniszter, a pápai repülőtér körüli huzavona végül vezéráldozatot követelt, mégpedig a posztjáról távozó Wachsler Tamás akkori közigazgatási államtitkár személyében. Ráadásul, noha a repülőtér túlélte a politikai harcokat, az ott lévő személyzet már csak a kevésbé költség-hatékony állagfenntartást végzi, nem repül. Az újabb pápai búcsúkoncertet idén július 7-én harangozta be Szenes Zoltán, az új vezérkari főnök, amikor James L. Jones tábornok, a NATO európai legfelsőbb főparancsnokával tartott közös sajtótájékoztatóján közölte: a Magyar Honvédség bezárja a pápai repülőterét. Szenes altábornagy bejelentése némiképp meglepő, hiszen a vezérkari főnök májusban - a Magyar Katonai Repülők szolnoki találkozóján - még arról beszélt, hogy a honvédség a szolnoki és a szentkirályszabadjai repülőterek bezárását tervezi, míg a pápai reptér – a kecskemétivel együtt - a hazai légtér védelmét látja el. Most mégis a szentkirályszabadjai mellett a pápainak mondanak búcsút, míg a Mig-29-es és az Albatrosz kiképzőgépeknek helyt adó kecskeméti, valamint a szállítógépekkel felszerelt szolnoki repülőtér továbbra is használatban marad. A hvg.hu megkísérelte megtudni, hogy a HM végül miért változtatta meg a bezárásokkal kapcsolatos korábbi álláspontját, de a minisztérium sajtóosztályán elzárkóztak attól, hogy ez ügyben a kormány szerdai üléséig – amikor a kabinet a védelmi felülvizsgálat koncepciójáról tárgyal - bárminemű információt adjanak. A pápai légikikötő bezárása mellett érvelők szerint a bezárás a haderőreform szempontjából indokolt, hiszen a hadseregnek jelenleg egy repülőezrede van, s ez bőven elférne akár a szakmai körökben elitnek számító kecskeméti repülőtéren is. Ráadásul a pápai bázis a békés nyugati és északi szomszédokhoz van közelebb, így ésszerű, hogy nem a biztonságpolitikai szempontból "rázósabb" országokhoz közel álló kecskeméti vagy szolnoki létesítményeknek mond búcsút a hadsereg. Mások szerint azonban nem az a kérdés, hogy bezárják-e a pápai bázist, hanem az, hogy mi lesz a bezárt létesítmény sorsa. Sokan ugyanis úgy vélik, a pápai reptér méregdrágán kiépített és még működő infrastruktúrája, valamint a nyolcvanas években felújított, jó állapotban lévő kifutópályája újrahasznosításért kiált.
Ránki Sára a Válasz Online podcastjében mesélte el, hogyan lehetett egy hangfelvétel alapján megállapítani, hogy Gyárfás Tamás Portik Tamással beszélgetve széttárta a kezét.