Tetszett a cikk?

Budapest főpolgármester-helyettese szerint, amennyiben a főváros nem kapja meg a BKV működéséhez szükséges költségvetési forrásokat 2004-re, az önkormányzat kénytelen lesz átadni a tömegközlekedés feladatát az államnak. Gál J. Zoltán kormányszóvivő ugyanakkor szerdán úgy nyilatkozott, hogy "a kormány nem kéri a BKV-t, az államosítás ideje Magyarországon lejárt".

Atkári János, a gazdasági ügyekért felelős SZDSZ-es főpolgármester-helyettes szerint a főváros nem tudja a tömegközlekedés feltételeit biztosítani és a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) esetében „megteszi azokat a csonkító lépéseket, amelyek rendkívüli szolgáltatási színvonal-süllyedéssel járnak”, illetve hivatalosan felkéri az államot, hogy a fővárosi tömegközlekedés feladatát vállalja magára. Atkári János szerint nem a főváros, hanem az állam felelőssége, ha a megfelelő források hiánya miatt összeomlik a BKV.
Demszky Gábor főpolgármester elmondta, meglepetéssel értesült arról, hogy a jövő évi költségvetés tervezetéből kikerült a nagyvárosi - budapesti, szegedi, debreceni, pécsi, miskolci és győri - tömegközlekedés normatív állami támogatása, pedig ez 8,5 milliárd forintot jelentett volna a BKV működéséhez. Szerinte ennek hiányában az állam 3 millió budapesti és vidéki ember napi közlekedését teszi kockára. "Amennyiben nem kapja meg a főváros a minimális központi normatív támogatást, úgy a tömegközlekedés ellehetetlenülésével kell számolni" - hívta fel a figyelmet a városvezető. Demszky úgy véli, hogy az "általánosan is szigorodó, és a főváros esetében kifejezetten romló" finanszírozási körülmények között súlyos helyzetet teremt, hogy kimarad a büdzséből a normatív támogatás. A főpolgármester emlékeztetett arra, hogy a múlt heti kormányülés elé beterjesztett tervezetben még szerepelt a nagyvárosi tömegközlekedés 12 milliárd forintos normatív állami támogatása.
Demszky úgy véli, az a tömegközlekedési támogatási rendszer, amelyet a fővárosi önkormányzat kidolgozott és a Gazdasági Minisztérium támogatott, "minimális központi költségráfordítással" hosszú távra megoldaná a finanszírozást. A tervezet értelmében az állam három év alatt - az uniós gyakorlatnak megfelelően - a teljesítmény-finanszírozásról fokozatosan a hiány finanszírozására állna át. A főpolgármester elmondta: három év múlva e célra 24 milliárdot kellene elkülöníteni a központi költségvetésben, és ebből a BKV számára 19,3 milliárd jutna. (MTI)

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Zsidó Távirati Iroda: Orbán pártpolitikai célokra használja a magyar zsidókat

Zsidó Távirati Iroda: Orbán pártpolitikai célokra használja a magyar zsidókat

Családi dízel kombi a kis villanyautó ellen: Skoda Octavia vs. Opel Corsa-e

Családi dízel kombi a kis villanyautó ellen: Skoda Octavia vs. Opel Corsa-e

Az OTP beperelte Horvátországot

Az OTP beperelte Horvátországot