Tetszett a cikk?

Meghiúsult Hegyeshalomnál a fuvarozói érdekképviseletek által meghirdetett tiltakozó akció, miután a határátkelőnél pénteken délelőtt folyamatos volt a kamionforgalom, így a kamionoknak nem kellett igénybe venniük a terminálszolgáltatást. A kaminonosok előzőleg a kötelező termináldíj-fizetés megtagadását helyezték kilátásba.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT-Hungary) felhívást fogalmazott meg tagjainak, hogy péntek délelőtt tíz órától tagadják meg a parkoló használatáért járó díj kifizetését, így tiltakozva az ellen, hogy a kényszerű várakozás idejére kötelező termináldíjat fizetniük.
Csató Attila, a terminált üzemeltető Pannonsped Kft. gazdasági igazgatója szerint a kérdéses időszakban szinte biztos volt, hogy nem sikerül torlódást okozni a határnál, hiszen a dugók inkább hétfőtől szerdáig szoktak kialakulni. A gazdasági igazgató úgy vélekedett, a sofőrök egyértelműen pozitívan értékelik a terminál létrejöttét, hiszen végre méltó körülmények között tudnak várakozni. Az üzemeltető által kért napi bruttó 1500 forintot díjat a "lehető legszerényebb"-nek nevezte, amely csak a fele annak az üzemanyagköltségnek, amit a terminál befogadóképességének megfelelő 6 kilométeres sorban a veszteglés alatt a járművek elfogyasztanának. Csató Attila szerint a Pannonsped terminálja Wáberer-csoportnak az érdekeit sérti, és nem a fuvarozókét.
Domokos István, a NiT elnöke szerint azonban a demonstráció azért nem sikerült, mivel a vámosok gyorsabban dolgoztak. - Így kellene a határnak működnie minden nap - tette hozzá. Reményei szerint az uniós csatlakozással ezek a problémák megszűnnek majd. Smelkó Mihály, a Hungarocamion kamionsofőrje ehhez csatlakozva úgy vélekedett: ha már nagy pénzekért megépítették a nagy áteresztő képességű határátkelőket, akkor a 9-10 kapuból ne csak 2-3 üzemeljen, hanem ha szükséges, a teljes keresztmetszet.
Mindeközben a fuvarozó érdekképviseletek és a kormányzati szervek - a GKM, a VPOP, és az Állami Autópálya Kezelő társaság - képviselői pénteken újra tárgyalóasztalhoz ültek, hogy egyeztessenek a hegyeshalmi határátkelőnél épített kamionterminál kötelező használata miatt kialakult konfliktusról. A fuvarozók továbbra is azon az állásponton vannak, hogy ingyenesen kellene a terminálszolgáltatását biztosítani, mint ahogy ez az unióban is szokásos.
(MTI)

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
ITM: Közel 25 ezerrel csökkent az álláskeresők száma

ITM: Közel 25 ezerrel csökkent az álláskeresők száma

Olyan ez az okosóra, mintha a jövőből jött volna

Olyan ez az okosóra, mintha a jövőből jött volna

Ötször annyi brit igényelt európai útlevelet a Brexit után, mint korábban

Ötször annyi brit igényelt európai útlevelet a Brexit után, mint korábban