szerző:
MTI

Egy éves késésben van a 4-es metró építése, így legkorábban 2010 legvégén szállítanak majd utasokat a vezető nélküli szerelvények az Etele tér és a Baross tér között - közölte a főpolgármester szerdán.

A metró Bosnyák térig tartó szakaszán pedig várhatóan 2012 utolsó hónapjaiban lehet majd utazni - tette hozzá Demszky Gábor, aki azt is bejelentette, hogy a metróalagút fúrása április első hetében indul meg. A városvezető közölte még: a tervezetthez képest a beruházásnak eddig 43,1 milliárd forint a "túlköltsége".

Demszky Gábor az Etele téri építési területen tartott sajtótájékoztatót azzal nyitotta meg: a legfontosabb bejelentés az, hogy "természetesen tovább épül a 4-es metró". Elismerte ugyanakkor, hogy "késésben vagyunk" más országokhoz képest. Mint mondta, ma már nem csak a nyugat-európai városok, de Bukarest és Moszkva is előttünk jár. 

Dancs Gábor, a Városháza szaktanácsnoka a metróberuházás finanszírozására utaló kérdésre azt mondta: az Európai Uniótól 70-250 milliárd forintnyi forrást várnak. A sajtótájékoztatón Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes megerősítette azt a nem sokkal korábban már bejelentett hírt is, ami szerint a beruházásnak új projektigazgatója lesz. Mint fogalmazott, Gulyás Lászlót, a DBR (Dél-Buda-Rákospalota) Metró Projekt Igazgatóság vezetőjét "nem menesztették", csak "megerősítették a projektigazgatóságot". Utalt arra, hogy Gulyás László a jövőben szakértőként tevékenykedik a cégnél.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
MTI Gazdaság

Lesz-e uniós pénz a 4-es metróra?

Jelenleg háromoldalú tárgyalások folynak a Budapestre tervezett 4-es metró megvalósításának részben EU-támogatásokból történő finanszírozásáról, annak lehetőségeiről a főváros, az Európai Bizottság és a magyar kormány között - tudatta a Fejlesztéspolitikáért Felelős Kormánybiztosság.

Itthon

Jegelik a 4-es metró építését

Akár 4-es metró beruházásának többéves csúszását, ha nem a végét jelentheti, hogy az Európai Bizottság nem akarja több száz milliárd forinttal támogatni a "rossz gazdaságossági mutatókkal, horribilis költséggel" épülő metró projektjét - tudta meg az Index.

MTI Itthon

Leváltják a 4-es metró projektigazgatóját

Tíz év után távozik posztjáról a 4-es metróberuházás projektigazgatója; Gulyás László szakértőként dolgozik tovább a cégnél - erősítette meg az MTI értesülését a sajtófelelős. Az új projektigazgató Balogh Árpád, a MÁV jelenlegi főosztályvezetője lesz