szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az európai unió több illetékese is cáfolja Demszky Gábor pénteki kijelentését, miszerint a kohéziós alapból biztosan támogatják a 4-es metrót. A projektről nemhogy döntés nincs, de a dokumentációt még be sem adták - olvasható a Népszabadságban.

URLguru

További hasznos weblapokat szeretne a témában? Esetleg Ön osztana meg másokkal érdekes linkeket? Kattintson az URLguru.hu oldalra!

Budapest főpolgármestere egy pénteki sajtótájékoztatón mondta el, hogy előző nap Brüsszelben tárgyalt az EU közlekedési biztosával, s a megbeszélés azzal az eredménnyel zárult, hogy az unió biztosan támogatja a 4-es metrót, a 3-as és az 1-es villamosok útvonalának meghosszabbítását, valamint az 5-ös gyorsvasutat, azaz a csepeli és a szentendrei HÉV összekötését.

Az uniós közlekedési biztos, Jacques Barrot szóvivője a Népszabadság kérdésére nem tudta megerősíteni a főpolgármester állítását. Michele Cercone azt ígérte, hétfőig kideríti, hogy főnöke pontosan mit mondott, de hozzátette: "anyagi elkötelezettséget biztosan nem vállalt".

Az Európai Bizottság közlekedési ügyekért felelős főigazgató-helyettese, a magyar Kazatsay Zoltán a lapnak elmondta, a tárgyalásokon valóban szóba került a metróprojekt, ő azonban semmit sem ígért, a projekt minősítése különben is a régiós főigazgatósághoz tartozik.

Az EU regionális fejlesztési politikájáért felelős, a régiós főigazgatóságot is felügyelő biztos, Danuta Hübner szóvivője a lapnak elmondta: a 4-es metró tervét még be sem adták. Ana-Paula Laissy kifejtette, hogy az Európai Bizottság először az Új Magyarország Fejlesztési Tervről dönt, várhatóan április végén. Ezt követően határoznak tizenöt operatív programról, köztük a közlekedésiről is, amely a 4-es metró tervét is tartalmazza. Minden 50 milliónál drágább projekt esetében, mint a budapesti metró is, "szolgálatközi egyeztetést" hirdetnek, amiben több főigazgatóság is részt vesz.

A szóvivő kijelente: ha metró terve élvezi is Jacques Barrot személyes támogatását, az korántsem elégséges ahhoz, hogy uniós euró-százmilliókkal kalkulálni lehessen. Ana-Paula Laissy arról is beszélt, hogy a régiós főigazgatóságon a metróprojekttel kapcsolatban komoly aggályok merültek fel, mint például a sűrű állomáskiosztás, valamint az is, hogy Brüsszelnek vajon miért Magyarország leggazdagabb részét kell ilyen mértékben támogatni.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Itthon

Rajzold le a 4-es Metrót!

A DBR Metró Projekt Igazgatóság rajzpályázatot hirdet kisiskolások számára Barátom a Metró címmel, és egyúttal lehetőséget biztosít arra, hogy felső tagozatos osztályok ellátogassanak az Etele téri Információs Központba.

hvg.hu Világ

Megdöbbentő videók a párizsi metrózavargásokról

Kedd este egy jegy nélkül utazó utas előállítása több órás zavargássá fajult a párizsi metróban. A zavargásokról készült videók ellepték a nagyobb videomegosztó szájtokat; e felvételek egy része saját - kézikamerás, mobilos - videó, más részüket hírműsorokból vágták össze.