Csont Csaba kifejtette: a hét hajó közül három a tokaji kikötőben, kettő a tiszalöki vízlépcső "felvizén" és szintén két jégtörő Tiszadobon áll készültségben. A hajók március elejéig állomásoznak bevetésre készen, csaknem 200 kilométernyi folyószakasz, valamint a tiszalöki vízlépcső jeges árvíz elleni védelmét szolgálva, összhangban a kiskörei vízlépcső védelme érdekében a társigazgatóság által üzemeltetett további két hajóval.
Bár a Tisza teljes hosszán és mellékfolyóin jelenleg még nem indult meg a jégképződés, a jelenlegi és a következő időszak hideg időjárása miatt számolni kell ennek lehetőségével. A zajló jég a szűk kanyarulatokban, a hidaknál és a zátonyoknál felrakódhat, jégtorlódást, jégtorlaszt, illetve jégdugót alakíthat ki, amely elzárhatja a víz útját, növelve a jeges árvizek kialakulásának veszélyét - ismertette a szakember.
A Tiszán legutoljára 2008. január közepén vetették be Tiszadob és Tokaj között a jégtörő hajókat, a hajóflotta legnagyobb jégvédekezésére az elmúlt évtizedben 2003 elején, a rendkívüli tiszai jeges árvíz alkalmával került sor, akkor a tiszalöki vízlépcső egy hónapig volt a jég fogságában - mondta el Csont Csaba.