Másfél órás késések két vasútvonalon

Egy vágányzár és a felső vezeték szakadása miatt jelentős, 90-100 perces késéssel közlekednek a vonatok a Budapest-Cegléd-Szolnok, valamint a Budapest-Cegléd-Szeged vonalakon, a menetrend szerinti forgalom vasárnap csak az esti órákra állhat helyre - adta hírül a MÁV.

  • MTI MTI
Másfél órás késések két vasútvonalon
Túry Gergely
A szolnoki és szegedi vasútvonalak közös szakaszán, a Nyugati pályaudvar és Városliget-elágazás között hétfő estig pályafelújítást végeznek. Emiatt csak egy vágányon tudtak közlekedni a vonatok.

A másik vágányon kora délután a Budapest Nyugati pályaudvar és Kőbánya-teher között a Keleti pályaudvarig közlekedő Kócsag InterCity mozdonyának áramszedője Zugló megállóhelynél eltört és leszakította a felső vezetéket. A Nyugati pályaudvar és Kőbánya-teher között ezért délután leállt a vonatforgalom.

A MÁV-Start-Zrt. a monori elővárosi szerelvényeket nem indítja el. Helyettük a szolnoki zónázó vonatok állnak meg minden állomáson és megállóhelyen. A Lajosmizse és a Nyugati pályaudvar között közlekedő vonatok csak Kőbánya-Kispest állomásig közlekednek és onnan is indulnak, a helyreállításig - olvasható a közleményben.

A svédek hat hónapra voltak tőle, a románoknak hat bombára elég nyersanyaguk volt – így lett 25 ország majdnem atomhatalom

A svédek hat hónapra voltak tőle, a románoknak hat bombára elég nyersanyaguk volt – így lett 25 ország majdnem atomhatalom

Az első atombomba ledobása óta több mint két tucat ország akart nukleáris fegyvert, ám a nagyhatalmak így vagy úgy, de mindig találtak eszközt a leszerelésükre. Spanyolország, Svájc, Svédország Románia, Tajvan és egy sor másik ország mind előrehaladott programot vitt a tömegpusztító fegyverek előállítására, ahol nem egyszer a szerencse hozta el az áttörést. A tervek feladásához pedig minden esetben erős diplomáciai, vagy katonai ráhatás kellett.