Ismeretcentrikus tanítás, élménypedagógia – ilyen lett az új NAT a tervezetet kidolgozó csapat vezetője szerint

Csépe Valéria szerint az új alaptanterv teljesen más, mint a korábbi volt, de a nemzeti értékek megmaradtak.

  • hvg.hu hvg.hu
Ismeretcentrikus tanítás, élménypedagógia – ilyen lett az új NAT a tervezetet kidolgozó csapat vezetője szerint

Az új nemzeti alaptantervről beszélt a Magyar Időknek a NAT-ot kidolgozó kutatócsoport szakmai vezetője. Csépe Valéria szerint az új alaptanterv célja, hogy a gyorsan változó világot megértsék a gyerekek, és hogy a tanulást élményszerűvé tegye. Szerinte a gyerekek túlterheltségéért – ellentétben az utóbbi évek vélekedéseivel – nem feltétlenül az alaptanterv a felelős, Csépe a nulladik órák megtartását sem támogatja, az ugyanis szerinte minden kamasz számára kínszenvedést jelent.

Az új NAT magyar és európai emberekben gondolkodik, és igyekszik a nemzeti értékeket is átadni a gyerekeknek, mindezt persze katonás rendben.

A nemzeti identitást erősítő tartalmak akkor és úgy jelennek meg, amikor és ahogyan ezt az értelmi és érzelmi fejlődés lehetővé teszi

– mondta Csépe. Azt is hozzátette: felmerült egy úgynevezett előkészítő osztály bevezetése az óvoda utolsó és az általános iskola első éve között, hogy azok a gyerekek, akik nehezebben tanulnak, jobban fel tudjanak készülni az iskolakezdésre.

Olyan alaptantervet igyekeztünk készíteni, amely a legkorszerűbb tanulástudományi eredményekre alapoz, ötvözi a magyar és európai kultúrát és hagyományait, a hazai pedagógia progresszív irányzatait, valamint a modern műveltség elveit

– fogalmazott a szakmai vezető.