szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Csépe Valéria szerint az új alaptanterv teljesen más, mint a korábbi volt, de a nemzeti értékek megmaradtak.

Az új nemzeti alaptantervről beszélt a Magyar Időknek a NAT-ot kidolgozó kutatócsoport szakmai vezetője. Csépe Valéria szerint az új alaptanterv célja, hogy a gyorsan változó világot megértsék a gyerekek, és hogy a tanulást élményszerűvé tegye. Szerinte a gyerekek túlterheltségéért – ellentétben az utóbbi évek vélekedéseivel – nem feltétlenül az alaptanterv a felelős, Csépe a nulladik órák megtartását sem támogatja, az ugyanis szerinte minden kamasz számára kínszenvedést jelent.

Az új NAT magyar és európai emberekben gondolkodik, és igyekszik a nemzeti értékeket is átadni a gyerekeknek, mindezt persze katonás rendben.

A nemzeti identitást erősítő tartalmak akkor és úgy jelennek meg, amikor és ahogyan ezt az értelmi és érzelmi fejlődés lehetővé teszi

– mondta Csépe. Azt is hozzátette: felmerült egy úgynevezett előkészítő osztály bevezetése az óvoda utolsó és az általános iskola első éve között, hogy azok a gyerekek, akik nehezebben tanulnak, jobban fel tudjanak készülni az iskolakezdésre.

Olyan alaptantervet igyekeztünk készíteni, amely a legkorszerűbb tanulástudományi eredményekre alapoz, ötvözi a magyar és európai kultúrát és hagyományait, a hazai pedagógia progresszív irányzatait, valamint a modern műveltség elveit

– fogalmazott a szakmai vezető.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Balla István Kult

Az új alaptanterv nem nemzeti, és nem várható, hogy jobb lesz tőle az iskola

Bár nyakon öntötték korszerűnek látszó elvekkel, és találni benne kifejezetten pozitív tartalmi elemeket is, az új Nemzeti alaptanterv nem nemzeti, és tele van ellentmondással. A végletesen centralizált oktatási környezetben semmi változást nem várnak tőle az általunk megkérdezett szakértők.