szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Csépe Valéria szerint az új alaptanterv teljesen más, mint a korábbi volt, de a nemzeti értékek megmaradtak.

Az új nemzeti alaptantervről beszélt a Magyar Időknek a NAT-ot kidolgozó kutatócsoport szakmai vezetője. Csépe Valéria szerint az új alaptanterv célja, hogy a gyorsan változó világot megértsék a gyerekek, és hogy a tanulást élményszerűvé tegye. Szerinte a gyerekek túlterheltségéért – ellentétben az utóbbi évek vélekedéseivel – nem feltétlenül az alaptanterv a felelős, Csépe a nulladik órák megtartását sem támogatja, az ugyanis szerinte minden kamasz számára kínszenvedést jelent.

Az új NAT magyar és európai emberekben gondolkodik, és igyekszik a nemzeti értékeket is átadni a gyerekeknek, mindezt persze katonás rendben.

A nemzeti identitást erősítő tartalmak akkor és úgy jelennek meg, amikor és ahogyan ezt az értelmi és érzelmi fejlődés lehetővé teszi

– mondta Csépe. Azt is hozzátette: felmerült egy úgynevezett előkészítő osztály bevezetése az óvoda utolsó és az általános iskola első éve között, hogy azok a gyerekek, akik nehezebben tanulnak, jobban fel tudjanak készülni az iskolakezdésre.

Olyan alaptantervet igyekeztünk készíteni, amely a legkorszerűbb tanulástudományi eredményekre alapoz, ötvözi a magyar és európai kultúrát és hagyományait, a hazai pedagógia progresszív irányzatait, valamint a modern műveltség elveit

– fogalmazott a szakmai vezető.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Balla István Kult

Az új alaptanterv nem nemzeti, és nem várható, hogy jobb lesz tőle az iskola

Bár nyakon öntötték korszerűnek látszó elvekkel, és találni benne kifejezetten pozitív tartalmi elemeket is, az új Nemzeti alaptanterv nem nemzeti, és tele van ellentmondással. A végletesen centralizált oktatási környezetben semmi változást nem várnak tőle az általunk megkérdezett szakértők.