Wizz Air: A légiirányítás és a ferihegyi reptérzár miatt késett 7 órát a londoni járat

A Wizz Air közleményben magyarázta meg, hogy pontosan mi vezetett ahhoz, hogy az utasokat Budapest helyett előbb Debrecenbe vitték, majd másnap hajnalban Budapestre.

  • hvg.hu hvg.hu
Wizz Air: A légiirányítás és a ferihegyi reptérzár miatt késett 7 órát a londoni járat

Korábban beszámoltunk róla, hogy június 6-án a Wizz Air London Gatwickről Budapestre tartó járata hét órás késéssel érkezett meg a magyar fővárosba, mert miután másfél órás késéssel szállt fel, egy ferihegyi karbantartás miatt Debrecenben landolt, majd több órás várakozás után onnan repült át a hajnali órákban Budapestre. Bár az utasok közül többen is megpróbálták visszaszerezni a repülőjegy árát, a Wizz Air szerint nem jár az utasoknak kártérítés, Tuzson Bence, a Miniszterelnökség államtitkára pedig szerdán bejelentette, hogy fogyasztóvédelmi vizsgálatot kezdeményez az ügyben.

A Wizz Air ezzel kapcsolatban a hvg.hu-nak eljuttatott közleményében részletezte a szóban forgó repülővel történteket, eszerint a fő problémát a ferihegyi reptér tervezett éjszakai bezárása okozta.

Mint írták, a budapesti repülőteret tervezetten zárták hajnali fél 1 és reggel 4 között aznap, menetrend szerint pedig a Wizz Air W6 2222-os járata a reptérzár előtt szállt volna le Ferihegyen. A repülőgép viszont eleve késve érkezett Budapestről Londonba, így mire megérkezett volna Budapestre, már belecsúszott a tervezett ferihegyi reptérzárba, ezért nem tudtak Budapesten leszállni. 

A Wizz Air azt írja, a járat a reptérzártól független, előre nem látható okok miatt késett, nevezetesen "az európai légiirányítás szűkös kapacitása miatti korlátozások" miatt, mert bár próbáltak előbb indulni, nem lehetett.

Kértük a járat elsőbbségi kezelését a gatwicki repülőtéren dolgozó földi kiszolgáló partnerünktől, és kérelmeztünk egy mihamarabbi résidőt a felszálláshoz az EuroControltól, de sajnos nem kaptuk meg. Minden erőfeszítésünk ellenére nyilvánvalóvá vált, hogy nem sokkal, de lekéstük annak lehetőségét, hogy a gép még a reptérzár előtt landolhasson Budapesten. Ezért kellett a járatot Debrecenbe irányítanunk, majd a reptér megnyitása után, az utasokkal a fedélzeten továbbrepülni Budapestre

- magyarázta a cég.

Hozzáteszik, hogy a visszatérítésért folyamodó utasoknak írt válaszukban nem fejtették ki az összes részletet, de "a késéshez vezető okok, beleértve a résidőt, összességében valóban előre nem láthatóak voltak. Bár késéshez vezető okok a Wizz Air hatáskörén kívülálló eseményekre vezethetőek vissza, ezúton is elnézést kérünk érintett utasainktól az okozott kényelmetlenségért."