szerző:
Tetszett a cikk?

Palkovics László pedig újabb fontos területet vehet át, ezúttal Varga Mihály pénzügyminisztertől.

2022-től csak elektromos buszokat vehetnek a közösségi közlekedés számára. Ezt tartalmazza a kormány új buszstratégiája, amely péntek délután jelent meg a Magyar Közlönyben.

Egyúttal tovább erősödött Palkovics László innovációs és technológiai miniszter szerepe is. Ő váltja a főleg államtitkárokból álló Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság élén Varga Mihály pénzügyminisztert, aki 2016-ban még nemzetgazdasági miniszter néven kapta a megbízást. (Ez a testület a jövőben nem csak az autóbuszbeszerzés, hanem szolgáltatásvásárlás esetén is ajánlásokat fogalmazhat meg a beszerzési eljárás lényeges tartalmára.)

A miniszter azt a feladatot kapta, hogy ösztönözze a hazai buszgyártást, csökkentse az üzemeltetett buszok átlagéletkorát, károsanyag-kibocsátását és fenntartási költségeit, továbbá javítsa az utazási szolgáltatások minőségét. Egyebek közt javaslatot kell készíteni a helyi közösségi közlekedés állami finanszírozásának modelljére, ami – bár külön megnevezve nem szerepel – bizonyára vonatkozik a fővárosra is.

A koncepció lényeges eleme, hogy az állam 2020 és 2022 között támogatja az alacsony energiafogyasztású, továbbá alacsony szén-dioxid- és szennyezőanyag-kibocsátású EURO-6 kibocsátási normával rendelkező, vagy alternatív – elektromos vagy sűrített földgáz – meghajtású autóbuszok beszerzését, 2022. január 1-jétől pedig kizárólag az elektromos meghajtású autóbuszokét.

Ennek érdekében a tárcán belül és a központi költségvetési maradványból 1,6 milliárd forintot csoportosítanak át, amelynek feléből régiónként legalább egy településen legalább három hónapos, demonstrációs célú használatra megjelenhetnek az elektromos meghajtású buszok, a másik feléből pedig a megyei jogú városok számára lehetővé teszik a jelenlegi buszállomány részleges lecserélését elektromos meghajtású autóbuszokra, a teljes beszerzési érték legfeljebb 20%-os támogatásával.

Egyúttal visszavonták azt a tavalyi határozatot, amely szerint a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszternek kellett megvizsgálnia az autóbusszal végzett helyi közösségi közlekedés finanszírozási modelljét, és az erre vonatkozó javaslatot 2019. január végéig kellett a kormány elé terjesztenie – ami a jelek szerint vagy nem történt meg, vagy nem fogadták el.

(Címlapképünk illusztráció.)

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Gazdaság

A fővárosi közösségi közlekedés és az államkincstár is ÁSZ-ellenőrzés alá kerül

Egyebek mellett a fővárosi közösségi közlekedés, a Magyar Államkincstár, a megyei hatókörű városi múzeumok, köztestületek, és a gyermekek születését, oktatását, nevelését, egészségügyi ellátását és védelmét támogató intézményrendszer ellenőrzése szerepel az Állami Számvevőszék következő féléves ellenőrzési tervében, amelyet a szervezet átadott az Országgyűlésnek.

Rákay Philip az SZFE vezetőiről: Egymásról is szép számban jelentgettek

Rákay Philip az SZFE vezetőiről: Egymásról is szép számban jelentgettek

Menczer: Úgy tűnik, a külügyminiszter még nem rúgott ki elég embert, még mindig szivárognak a dokumentumok

Menczer: Úgy tűnik, a külügyminiszter még nem rúgott ki elég embert, még mindig szivárognak a dokumentumok

„Irigy lennék, ha nem nekünk adatott volna meg ez az évad” – interjú a Szegedi Szabadtéri Játékok igazgatójával

„Irigy lennék, ha nem nekünk adatott volna meg ez az évad” – interjú a Szegedi Szabadtéri Játékok igazgatójával