szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Idén októberben, majdnem három év után lezárták a nyomozást a Pillangó utcai metróbaleset ügyében. Két embert gyanúsítanak, és a BKV megálmodta, hogy mivel lehetne elejét venni a hasonló baleseteknek.

Három évvel ezelőtt, december 5-én, hétfőn reggel volt a budapesti metró legsúlyosabb balesete a Pillangó utcánál. A földfelszíni megállóban álló szerelvénybe hátulról belefutott egy másik szerelvény, körülbelül 20 km/órával.

Tizenhatan sérültek meg, a rendőrség tömegszerencsétlenség miatt indított nyomozást. Az Index hétfői cikkében a BRFK információira hivatkozva azt írja, hogy a nyomozást október 10-én lezárták, két embert vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetés vétségével gyanúsítanak.

A portál arról is beszámol, hogy a BKV több módszerrel is kísérletezett, hogy ne legyen több hasonló baleset, például levélfogó hálót szereltek fel a szakasz mellett, hogy a falevelek pályára hullását megakadályozzák. A sínek szárazon tartását továbbá fűtőszál beépítésével érné el a BKV, és dolgoznak az automata vezérlési rendszer (CBTC) módosításán is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI / hvg.hu Itthon

Árulkodó nyomokat találtak az egyik Pillangó utcai metrón

A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) helyszíni szemléjének megállapításai szerint a hétfői metróbalesetben szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, mert a balesetvizsgálók csúszásnyomokat találtak a vasúti pályán és az ütköző metró kerekein. A BKV a téli időjárást hibáztatja, és a korábbi információkkal szemben már csak nyolc könnyebb sérültről tud.