Mitől jó egy álláskereső portál?

Nem a kínált állások száma, sokkal inkább a hirdetések minősége dönti el, melyik állásportálon nézünk munka után. Az egyszerű használat és a releváns ajánlatok száma mellett az álláskeresőknek a keresőfunkció tökéletes működése a legfontosabb egy kutatás szerint. A közösségi média előretörése és az ajánlások alapján történő toborzás szintén új kihívások elé állítja az online szolgáltatókat.

  • unknown unknown
Mitől jó egy álláskereső portál?

Óvatosak még a cégek, ha munkaerő-felvételről van szó, lassan kezdik ugyan feloldani a létszámstopot, de az álláspiacon egyelőre a foglalkoztatottság javulása helyett csupán stagnálás érezhető. Ez az online álláshirdetések számában is megmutatkozik, mivel a tavalyi évhez viszonyítva - amikor a felére csökkent a hirdetések száma - idén eddig mintegy 10-15 százalékos emelkedésről lehet beszélni, bár hozzá kell tenni, hogy a személyzeti tanácsadók aktívabb mozgolódásának köszönhetően egy-egy hirdetés többször is felkerül az állásportálokra. A szakemberek úgy látják, az ősz már egy fokkal jobb lehet, de erőteljes javulásra csak jövő év elejétől számítanak.

Kulcsszavas kereső: a kétélű fegyver

Az álláskereső portálokon a látogatók előszeretettel használják a kulcsszavas keresőt, de ez kétélű fegyver - derül ki egy kutatásból. Egyrészt megkönnyíti, adott esetben a végletekig leegyszerűsíti a keresést, ugyanakkor nagyon magas számú találatvesztést is eredményezhet a nem megfelelő körültekintéssel alkalmazó felhasználók körében. A portálok egyik fő fejlesztési feladata a közeljövőben éppen ezért a kulcsszavas keresőjük fejlesztése, további optimalizálása a minél egyszerűbb használat érdekében. A kutatásról bővebben itt olvashat.

Tartalmi partnerünk a HR Portal.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek