szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kínai állami média sorozatosan bírálja az amerikai Starbucks kávézóláncot, mert az "aránytalanul magasabb árakat" számít fel, mint más országokban.

Vasárnap a CCTV állomás hét percet szánt a témának, korábban pedig a China Daily és egy gazdasági lap is profithajhászással vádolta a Starbucksot. A CCTV-ben többek közt azt hozták fel példának, hogy egy nagy adag Caffé Latte Kínában átszámítva 4,42 dollárba kerül, míg Chicagóban 3,26 dollárba, Mumbaiban pedig csak 2,39 dollárba.  

A Starbucks hétfői közleményében azzal érvelt, hogy az árak egy sor tényezőtől függenek, így a bérektől, a valutaárfolyamoktól és a szükséges ingatlan- és infrastrukturális beruházásoktól. 

A Starbucks 1999-ben nyitotta meg első üzletét Kínában, és a hálózat azóta már 1000 üzletet számlál. A kínai állami média tavasszal az Apple szolgáltatásait bírálta, később pedig kínai hatóságok bébiételgyártókat és gyógyszergyárakat vádoltak meg kartellezéssel és megvesztegetéssel.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Duma Aktuál: Lawrence Butcher simán lenyomná Trumpot és Bident

Duma Aktuál: Lawrence Butcher simán lenyomná Trumpot és Bident

Valóban az értintésmentes fizetés a legbiztonságosabb?

Valóban az értintésmentes fizetés a legbiztonságosabb?

Több milliárd euróval csökkenhetnek a zenei jogdíjak a járvány miatt

Több milliárd euróval csökkenhetnek a zenei jogdíjak a járvány miatt