szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kínai állami média sorozatosan bírálja az amerikai Starbucks kávézóláncot, mert az "aránytalanul magasabb árakat" számít fel, mint más országokban.

Vasárnap a CCTV állomás hét percet szánt a témának, korábban pedig a China Daily és egy gazdasági lap is profithajhászással vádolta a Starbucksot. A CCTV-ben többek közt azt hozták fel példának, hogy egy nagy adag Caffé Latte Kínában átszámítva 4,42 dollárba kerül, míg Chicagóban 3,26 dollárba, Mumbaiban pedig csak 2,39 dollárba.  

A Starbucks hétfői közleményében azzal érvelt, hogy az árak egy sor tényezőtől függenek, így a bérektől, a valutaárfolyamoktól és a szükséges ingatlan- és infrastrukturális beruházásoktól. 

A Starbucks 1999-ben nyitotta meg első üzletét Kínában, és a hálózat azóta már 1000 üzletet számlál. A kínai állami média tavasszal az Apple szolgáltatásait bírálta, később pedig kínai hatóságok bébiételgyártókat és gyógyszergyárakat vádoltak meg kartellezéssel és megvesztegetéssel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!