szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Ha nem is indít holnap vállalkozást a Szilícium-völgyben, és nem is a világ megváltásán gondolkozik, akkor is érdemes megfogadni az alábbi nyolc pontot, hogy életét vagy vállalkozását sikeresen szervezze.

Többet gondolnak a vevőikre, mint magukra.

A jó vállalkozót nem a hírnév érdekli, hanem az emberek, akiknek a problémájára megoldást keres. Ez küldetéstudattal ruházza fel, ami a különbséget jelentheti bukás és siker között, amikor a dolgok válságosra fordulnak. Guy Kawasaki, az Apple korábbi vezető munkatársa írja egy könyvében: „vállalkozásod legsötétebb, legfrusztráltabb óráiban emlékezz arra, hogy mi az, amit szeretnél adni vásárlóidnak, amivel hozzájárulsz ezeknek az embereknek az életéhez és az majd átlendít a holtponton.”

Mindig tanulnak.

A vállalkozók járják ki az utat az új termékekkel, új megoldásokkal, és mivel az innovációt ők maguk hozzák – új dolgokkal jönnek elő – ezt nem lehet osztályteremben tanítani. A megfelelő tudást a problémák megoldása során szedik fel nyitott, rugalmas és kíváncsi hozzáállásukkal. A Virgin Csoport alapítója, Richard Branson egy diákmagazin alapításával indult, mielőtt lemezkiadó hálózatát kiépítette, majd zenei brand lett, repülőtársaság, és kereskedelmi űrrepülőjáratok indítását készíti elő.

Elég bátrak, hogy tegyenek álmaikért.

A vállalkozó szellem a biztonság és a kényelem feladásával kezdődik, ami helyett egy bizonytalan, kiszámíthatatlan életformát választanak, hogy érvényre jutassák elképzeléseiket.

Sosem adják föl.

Ritkán érnek célba az első próbálkozásra. Valami értékes és időtálló dolog megszületését hosszú évek nehéz munkája előzi meg, amit koncentráció és elhivatottság jellemez.

A bukás életük természetes része.

A legtöbb embert a bukástól való félelem megbénítja, ami el is rettenti őket a cselekvéstől. A vállalkozó szereti próbálgatni a határokat, így gyakran át is szakítja azokat, ami gyakran bukást eredményez. Ha az ettől való félelmet leküzdi az ember, képes lesz átlagon felüli tettek végrehajtására.

Keresik az űrt, amit aztán kitölthetnek.

Egy probléma megoldására törekszenek, vagy egy igény kielégítésére. Gyakran egy rosszul működő rendszer, vagy egy nem hatékony megoldás okozta frusztráció indítja el a láncreakciót a probléma feloldására. Blake Mycoskie, a TOMS cipőgyártó alapítóját az ihlette meg, amikor Argentínában járt üzleti úton és sok mezítlábas gyereket látott. Az üzleti modell lényege, hogy minden vásárlás után egy rászorulón segítenek.

Régi beidegződések helyett új megoldásokat keresnek.

Nem arról van szó, hogy azon töprengenek, hogy valami soha nem látott dolgokkal álljanak elő, hanem a megszokott, mégsem elég hatékony megoldásokat jobbra cseréljék.

De ami mindennél fontosabb, cselekszenek.

Sokaknak vannak jó ötleteik, de ezek többségéből soha nem lesz semmi. Azokból, amelyekből igen, azok vállalkozó szellemek fejéből pattantak ki.

via Huffingtonpost

Az Ön cége sikeres? Ossza meg velünk sikertörténetét, és mi megírjuk! Kérjük adja meg elérhetőségeit, hogy megkereshessük.


 

 

 

 

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!