Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A felkelő nap országa alaposan rávert az eddigi listavezetőre az elképesztő luxust kínáló vasúti utazással.
Vörös szőnyeg, csokornyakkendős „maitre d’hotel”, vagyis szállodai hoppmester, élő zene – nem hangszóróból csikorgó ócska felvétel – és egyenruhás, mosolygós személyzet várja a Shiki-Shima japán szupervonat utasát a hagyományos pályaudvarokra alig emlékezető, elegáns fogadószalonban. Pedig tényleg pályaudvarról van szó. Csakhogy az utas egymillió ötvenezer jent, vagyis kb. 8500 eurót fizetett a négy napon, három éjszakán át tartó luxusutazásért. Ez a világ legdrágább vonatjegye, a rekordot eddig, 2100 dollárral a Golden Eagle Trans-Siberian Express tartotta, legalábbis a Le Figaro tokiói beszámolója szerint.
A luxusvonat konyháját természetesen egy Michelin-csillagos séf irányítja. A szerelvény 34 utast fogad, 17 lakosztályban. Ezekben nem lehajtható fekhely, hanem kényelmes ágy, hagyományos japán bútorok, kézműves szőnyegek találhatók. És nem csak a pihenés garantált, hanem a társadalmi élet is, hiszen minden lakosztályhoz egy szalon is tartozik. De az igazi attrakció a szerelvény elején és végén a két üvegfalú panorámavagon. Innen csodálhatják, koktéljukat kortyolgatva az utasok a festői japán tájat. A vonat Tokióból indulva Hokkaidó északi részéig csücskéig megy, majd onnan vissza a fővárosba. Tehát egyértelműen luxusturizmusról van szó. És a kereskedelmi vállalkozás a jelek szerint bejött.
Jövő márciusig minden hely foglalt a JR East Shiki-Shima járatára. Ezt a luxusvonatot egyébként Ken Okuyama álmodta meg, aki a japán szuperexpressz, a Shinkansen tervezője. Japánban 30 éve privatizálták a vasúti társaságokat, azóta gyilkos konkurenciaharc zajlik. A JR East pár napja elindított Tokió–Hokkaido-luxusjárata is a küzdelem része. Korábban a Kyushu Railway létrehozta a legendás Orient Express japán mását, a Seven Start. A harmadik nagy társaság, a JR West sem akar lemaradni, hamarosan indítanak ők is egy luxusvonatot, Twilight Express Mizakaza néven. Persze a japán vasutak hétköznapjai nem a szállodaként üzemelő vonatokról, hanem a napi ingázók igényeit kiszolgáló járatokról szólnak. És e tekintetben Japán világelső, már ami a pontosságot illeti. A járatok 98 százaléka másodpercre pontosan tartja a menetrendet. A Le Figaro megemlíti, hogy a TGV, a francia szuperexpressz pontossági mutatója csak 80 százalékos.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak, hanem már év közben folyósít 150 milliárd forintot.
„Bárhová megy is az ember, önmagától nem tud megszabadulni” – írja családja náci múltjáról szóló Drága bácsikám című könyvében az írónő, Hermann Göring családjának leszármazottja. HVG-portré.
Wimbledon friss bajnoka nemcsak az edzésben, az étkezésben sem bízik semmit a véletlenre.