Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A katalóniai Girona mostanában nem csak a focicsapat jó szereplésével hívja fel magára a figyelmet – a legutóbbi fordulóban pontot raboltak Madridban az Atleticótól. Hanem például azzal is, hogy a 100 ezres város utcaseprői kötelesek a zsebükben tartani egy kütyüt, amely jelzi, hogy éppen hol vannak.
Az intézkedésnek vannak előzményei. Gironában már két éve GPS nyomkövetőkkel szerelték fel a közutakat tisztító járműveket. Ezzel a munka jobb szervezését segítették elő, továbbá a lakosság informálását – a polgármesteri hivatal és a munkálatokat végző cég szerint. De pár hete a városban dolgozó kb. ötven utcaseprőt is arra kötelezték, hogy egy kis nyomkövetőt tartsanak a zsebükben. Az úttisztító munkásokat is tömörítő szakszervezet egyik vezetője szerint ez valójában „orwelli módszer”. A lényeg az, hogy a cég vezetői minél több munkára kényszerítsék legszerényebben fizetett alkalmazottaikat. Az illetékes gironai polgármester-helyettes viszont azt mondta: csakis a jobb munkaszervezésről és a lakosság informálásáról van szó. Van ugyanis a polgármesteri hivatalnak egy weboldala, ahol mindenki követheti az utcák tisztán tartását.
Na, de miről is beszél a főhivatalnok?
Már száz évvel ezelőtt is bárki meggyőződhetett arról, hogy tiszta vagy koszos az utca, ha kinézett az ablakon, vagy netán lement az utcára. A spanyol utcaseprők GPS ellenőrzéséről beszámoló párizsi Le Figaro francia szakértőket is megkérdezett. Szerintük nem indokolatlan a korszerű technika alkalmazása, de a legrosszabbul fizetett, a legszerényebben képzett és a leginkább kiszolgáltatott munkaerőre bevetni több mint pofátlanság, sőt nemzetközi konvenciókba is ütközik. Ezt a véleményt osztja az érintett spanyol szakszervezet is, amely bíróságon támadta meg az utcaseprők GPS-es megfigyelését elrendelő gironai döntést. (Képünk illusztráció)
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.