Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az autógyár németországi kampánya olyan előfizetői rendszert ajánl, melyet a Netflixhez hasonlítanak.
Az ötlet lényege abban áll, hogy a fogyasztók havidíjat fizetnek, melyben a különböző díjak és a szervizköltség is benne van. A Volvo ügyvezető igazgatója, Hakan Samuelsson szerint "ez egy nagyon transzparens, gondtalan módja az autótulajdonlásnak. Pontosan tudod, mennyibe kerül ez neked."
Tavaly már Amerikában és Európában indítottak egy tesztprogramot, most Németországban kezdik az éles üzemet. A havi költség az autó típusától függően 498-929 euró között alakul. A rendszer abban különbözik a hagyományos lízingtől, hogy nem kell előleget vagy a végén maradványértéket fizetni.
A havidíjban a biztosítás, az adók, az asszisztencia és szervizdíj is benne van, utóbbi olyan extrákkal, mint a téligumik tárolása, vagy a kocsi szervizbe vitele. A cégek pedig megspórolhatják vele a flottakezelő díját.
Nem a Volvo az egyetlen, mely ilyen konstrukcióval állt elő; a Ford Kaliforniában havi 405 dollárért kínál hasonló szolgáltatást, a Porsche, a Mercedes és a Cadillac még azt is biztosítja, hogy évente többször is cserélgetheti a fogyasztó a különböző autómodelleket – ezért viszont 1-2 ezer dollárt is elkérnek havonta.
Az autóelőfizetéssel a fiatalabb generáció fogyasztási szokásait kívánják lekövetni, számukra ugyanis nem olyan fontos a tulajdonlás, és jóval kevesebben rendelkeznek körükben jogosítvánnyal, mint a kilencvenes években.
Az előfizetés nyilvánvaló hátránya, hogy jóval drágább, mit a lízing, és persze a készpénzes vásárlás. Németországban például már 300 eurótól lehet Volvot lízingleni, így egyes szakértők szerint az egész konstrukció halálra van ítélve – írta a Bloomberg.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Még több százezer szavazatra lett volna szükség ahhoz, hogy érvényes legyen a 2022-es referendum, mégis ezt tekinti a kormány a népakarat megnyilvánulásának.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Timur Ivanovot a bíróság különösen nagy értékű sikkasztásban, valamint bűnszövetkezetben elkövetett, ugyancsak különösen nagy értékű pénzmosásban találta bűnösnek.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.
A tettes a korábbi élettársa volt, aki a támadás folyamán életveszélyesen megsebesítette a közös gyereküket, majd magával is végzett.