Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Miután hajója a Hableánnyal ütközött, Jurij C. a telefonjáról adatokat törölt az ügyészség szerint.
Áprilisban is részese volt egy balesetnek Jurij C., az az ukrán férfi, aki a Viking Sigyn szállodahajó kapitányi feladatait látta el, amikor az a múlt szerdán Budapesten összeütközött a Hableány turistahajóval – derül ki a Fővárosi Főügyészség friss közleményéből.
Korábban a Hajozas.hu írt erről névtelen forrásra hivatkozva, a hatóság azonban most azt írta, hogy az EUROJUST magyar nemzeti tagján keresztül beszerezték azt a hivatalos információt is: a Hollandiában idén április 1-jén balesetet okozó hajó kapitánya és a jelen ügyben gyanúsított kapitány ugyanaz a személy, őt Hollandiában is gyanúsítottként vonták felelősségre.
Az ügyészség azt is közölte, hogy
a kapitány a nyomozás adatai szerint adatokat törölt a telefonjáról, miután szállodahajója a Hableánnyal ütközött.
A közlemény nyomán elküldtük kérdéseinket a svájci Viking Cruises cégnek, arról érdeklődtünk, hogy a holland nyomozás lezárulta előtt miért nem függesztették fel C.-t, illetve hogy felelősnek érzik-e magukat a történtekért. Ha válaszolnak, frissítjük a cikkünket. Korábban – csaknem egy héttel a tragédia után – a Viking elnöke részvétet nyilvánított az áldozatok hozzátartozóinak.
Ahogy megírtuk, a bíróság a múlt szombaton egy hónapra elrendelte a Jurij C. letartóztatását. Halálos tömegszerencsétlenséget eredményező vízi közlekedés gondatlan veszélyeztetésének vétségével gyanúsítják. A bíróság emellett megállapította, hogy a hajóskapitány 15 millió forint óvadék letétele esetén, Budapest területén bűnügyi felügyeletbe kerül, nyomkövető eszköz alkalmazása mellett. Az óvadék megengedése ellen az ügyészség fellebbezéssel élt.
Hetekig tarthat a Hableány kiemelése, közben a holttestek maguktól felbukkanhatnak
Megérkezett Budapestre az az úszódaru, amely egyedül képes kiemelni a hajóroncsot a víz alól, de túl magas a Duna vízállása ahhoz, hogy magától meg tudja közelíteni a helyszínt.
A közleményben az ügyészség megjegyezte: a fenti tényekről az ügyben eljáró Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség még csütörtökön tájékoztatja a bíróságot, és a letartóztatás indokaként a bizonyítás megnehezítésének vagy meghiúsításának megakadályozása is hivatkozik.
Az ügyet a múlt héten kiemeltté nyilvánította Polt Péter legfőbb ügyész, most pedig a fővárosi főügyész jelentette be, hogy öt ügyészből, illetve alügyészből álló ügyfeldolgozó csoportot hozott létre. A csoport jelenlegi feladata – figyelemmel arra, hogy az ügy vizsgálati szakaszban van – a nyomozó hatóságtól folyamatosan érkező adatok elemzése és értékelése. Ezen túl a fővárosi főügyész külön kapcsolattartó ügyészt jelölt ki a Dél-koreai Nagykövetség munkatársaival való kapcsolat biztosítására.
A norvég horrorhajó és híd alá szorult magyarok: a Viking legsúlyosabb balesetei
Több balesetet is szenvedtek az elmúlt években a budapesti hajóbalesetért okolt hajó tulajdonosának, a Viking Cruise-nak a hajói, ezek közül a legsúlyabb két magyar áldozatot követelt.
Szerda este Magyar György, az elsüllyedt Hableány magyar matrózának családját képviselő jogász az ATV-ben arról beszélt, hogy szerinte nem lett volna szabad elengedni Magyarországról a Viking Sigynt, mert egyetlen nap alatt nem lehetett minden bizonyítékot begyűjteni a szállodahajón.
Közben a rendőrség közleménye szerint sikerült azonosítani a tragédia 16. halálos áldozatát, egy dél-koreai férfit, akinek holttestét a Budapesten, a Szabadság híd közelében találták meg. A Hableány tragédiájának hét túlélője van, valamennyien dél-koreaiak. A hatóságok további 12 embert – nyolc dél-koreai turistát és a kétfős magyar legénységet – eltűntként tartják nyilván.
A Hableány és a Viking Sigyn ütközése után bekövetkezett tragédiáról itt olvashatja el az összes hírünket.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.