Lehet-e egy vállalkozás kötelező bankszámlája Wise vagy Revolut számla?
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
A tömegközlekedés működtetésére eddig adott állami pénz és a bérletbevételek megosztásáról is konkrét számokat mondott Lázár János. Azt is bejelentette, hogy még több várossal szeretne megegyezni közös jegyekről.
Március 1-jétől lép életbe az új jegy- és bérletrendszer a tömegközlekedésben, Lázár János pedig sajtótájékoztatón mutatta be ennek a részleteit. Amellett, hogy újra felsorolta, amit már tudni lehet a kedvezményekről, a főváros és az állami szolgáltatók közötti elszámolásról is beszélt.
Mint elmondta, a Budapest-bérletekből érkező bevételt 28-72, a Pest megyei bérletek bevételét pedig 44-56 százalék arányban osztják majd meg az állam és a főváros között. (Az az egyet elfelejtette hozzátenni, hogy melyik arány melyik felet jelenti, de logikusnak tűnik, hogy a Budapest-bérletből majdnem háromnegyedet a főváros kapjon meg.)
A főváros most 12 milliárd forintot kap törvény szerint az államtól a tömegközlekedés működtetésére, ebből ez után 6 milliárd marad a fővárosnál, 6 milliárdot pedig az állam a saját cégei – a MÁV, a Volánbusz és a MÁV-HÉV – fenntartására fordít.
Arról, hogy a kerékpáros bérlet árát elsőre 5-7-szeresére akarták emelni, Lázár azt mondta: ez egy hiba volt. Így csak 4950 forintra emelték fel az árat, ami így is majdnem a duplája annak, amit eddig az agglomerációból 10-20 kilométert ingázó fizetett a bérletéért.
Arról Lázár már korábban beszélt, hogy egy tízéves járműfejlesztési, -beszerzési és -gyártási programot szeretne, de nagy konkrétumokat nem ismertünk erről. Most annyit mondott: „megkezdődtek a kormányzaton belül a pénzügyi tárgyalások”. Budapest és a nagyvárosok környékén pedig nagyobb pályafelújítást szeretne, ehhez első körben uniós pénzekre volna szükség – mondta el. A járműbeszerzést és a felújítást 100 HÉV-kocsi megszerzésével és a pálya felújításával kezdenék, de ehhez is azt szabta feltételül Lázár, hogy legyen EU-pénz. Mindezt pedig úgy szeretné megcsinálni, hogy magyar járműgyártók járjanak jól.
A jövőbeli terveiről még azt mondta a miniszter: nagyjából 25 olyan város van az országban, ahol van helyi tömegközlekedési cég, Budapest (és Zalaegerszeg, illetve Esztergom) után az összes többivel is szeretne megegyezni közös bérletrendszerről.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Magyar Péter ingatlanok, festmények, autó és pianínó mellett még egy 20 forint névértékű 4iG-részvényt is feltüntetett.
1978 óta egy és ugyanaz a kérdés: lehet-e valaki olyan jó Superman, mint amilyen Christopher Reeve volt?
Két tankert is megtámadtak a jemeni húszik pár nap leforgása alatt a Vörös-tengeren. Az akciókról és a süllyedő hajókról látványos videókat forgattak.
A hízelgést és a fenyegetést felváltva alkalmazva szavaztatta meg a republikánusokkal Donald Trump a „gyönyörű” költségvetési törvényt.
Az elnök nem vette jó néven, hogy korábbi szövetségese harmadik politikai erőt alapítana. Hogyan babrálhat ki Elon Musk Donald Trumppal?
Közel-keleti válság ide vagy oda, a világ szinte fürdik az olajban.