Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Megjelent a három rendelet tervezete, amelyekkel márciustól átalakítják a MÁV és a Volánbusz kedvezményrendszerét.
Eddig csak ígéretek és bejelentések hangzottak el a tömegközlekedési jegyek és bérletek reformjáról, most viszont már van konkrét jogszabálytervezet is. A kormány honlapjára felkerült a három javaslat „társadalmi egyeztetésre”, amellyel átalakítanák a rendszert. Hogy mennyire veszik komolyan a társadalmi egyeztetést, azt elég jól mutatja, hogy miután február 26-ig várják a beérkező véleményeket, március 1-jén már életbe is lépnének az új rendeletek, szóval kemény három nap alatt feldolgoznák az összes véleményt, és beépítenék a rendeletbe – vagy olvasatlanul teszik aktába.
Az első rendelettel magát a kedvezményrendszert írná át az Építési és Közlekedési Minisztérium, a másodikkal azt, hogy a közlekedési cégek mennyi támogatást igényelhetnek az államtól a kedvezmények miatt kieső bevételeik helyett, a harmadik pedig a határon túli magyarok utazási kedvezményeit rendezi.
Egész pontosan így nézhetnek ki a változások márciustól:
Arról pedig a három rendeletben egy szó sem esik, hogy a budapesti közlekedéssel mi lesz. Ezt külön kell szabályozni, nem a most átírásra váró jogszabályokban volt erről a témáról szó, hanem külön szerződésben egyezett meg róla a főváros és az állam.
Ami pedig más kedvezményeket illet, ami a mostani rendeletekben nincs benne: azt a MÁV már korábban bejelentette – függetlenül az állami szabályozástól, saját hatáskörében –, hogy márciustól a megyei és az országbérleten kívül minden más bérlettípust megszüntet, illetve 999 forintos megyei és 4999 forintos országos napijegyet vezet be. Az országbérletet az eddigitől eltérően az első osztályon is lehet majd használni, ha kifizetik a különbséget a másodosztályú jegyhez képest. Aki pedig jobb körülmények között utazna, az többet fizethet, a prémium osztályú helyjegy 1990-ről 2990 forintra drágul. A kerékpárjegy pedig az eddigi sávos ár helyett egységesen 500 forint lesz, vagyis aki 100 kilométeren belül utazik, az többet fizethet a bicikli szállításáért, aki annál hosszabb távra megy, annak olcsóbb lesz.
Borítóképünk illusztráció! Fotó: Kriza Márton
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Alapesetben a harcsa félénk állat, azonban ha a fészkét védi vagy fenyegetve érzi magát, támadásba lendül.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.