Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Megjelent a három rendelet tervezete, amelyekkel márciustól átalakítják a MÁV és a Volánbusz kedvezményrendszerét.
Eddig csak ígéretek és bejelentések hangzottak el a tömegközlekedési jegyek és bérletek reformjáról, most viszont már van konkrét jogszabálytervezet is. A kormány honlapjára felkerült a három javaslat „társadalmi egyeztetésre”, amellyel átalakítanák a rendszert. Hogy mennyire veszik komolyan a társadalmi egyeztetést, azt elég jól mutatja, hogy miután február 26-ig várják a beérkező véleményeket, március 1-jén már életbe is lépnének az új rendeletek, szóval kemény három nap alatt feldolgoznák az összes véleményt, és beépítenék a rendeletbe – vagy olvasatlanul teszik aktába.
Az első rendelettel magát a kedvezményrendszert írná át az Építési és Közlekedési Minisztérium, a másodikkal azt, hogy a közlekedési cégek mennyi támogatást igényelhetnek az államtól a kedvezmények miatt kieső bevételeik helyett, a harmadik pedig a határon túli magyarok utazási kedvezményeit rendezi.
Egész pontosan így nézhetnek ki a változások márciustól:
Arról pedig a három rendeletben egy szó sem esik, hogy a budapesti közlekedéssel mi lesz. Ezt külön kell szabályozni, nem a most átírásra váró jogszabályokban volt erről a témáról szó, hanem külön szerződésben egyezett meg róla a főváros és az állam.
Ami pedig más kedvezményeket illet, ami a mostani rendeletekben nincs benne: azt a MÁV már korábban bejelentette – függetlenül az állami szabályozástól, saját hatáskörében –, hogy márciustól a megyei és az országbérleten kívül minden más bérlettípust megszüntet, illetve 999 forintos megyei és 4999 forintos országos napijegyet vezet be. Az országbérletet az eddigitől eltérően az első osztályon is lehet majd használni, ha kifizetik a különbséget a másodosztályú jegyhez képest. Aki pedig jobb körülmények között utazna, az többet fizethet, a prémium osztályú helyjegy 1990-ről 2990 forintra drágul. A kerékpárjegy pedig az eddigi sávos ár helyett egységesen 500 forint lesz, vagyis aki 100 kilométeren belül utazik, az többet fizethet a bicikli szállításáért, aki annál hosszabb távra megy, annak olcsóbb lesz.
Borítóképünk illusztráció! Fotó: Kriza Márton
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az eset Magyar Péter országjárásának gyulai állomásán, a politikus beszéde közben történt.
Ezen a nyáron is gyakorlatilag visszabérli a főváros cége a BKV járműveinek hirdetési felületeit a Mészáros Lőrinchez köthető egyik vállalattól.
A gyakorlatsor egyszerű, egészségügyi előnyeit pedig közel 20 évnyi kutatás eredményei támasztják alá.
Első dalában a szabadságról és a nyugati jólétről énekel és rappel.