Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Megjelent a három rendelet tervezete, amelyekkel márciustól átalakítják a MÁV és a Volánbusz kedvezményrendszerét.
Eddig csak ígéretek és bejelentések hangzottak el a tömegközlekedési jegyek és bérletek reformjáról, most viszont már van konkrét jogszabálytervezet is. A kormány honlapjára felkerült a három javaslat „társadalmi egyeztetésre”, amellyel átalakítanák a rendszert. Hogy mennyire veszik komolyan a társadalmi egyeztetést, azt elég jól mutatja, hogy miután február 26-ig várják a beérkező véleményeket, március 1-jén már életbe is lépnének az új rendeletek, szóval kemény három nap alatt feldolgoznák az összes véleményt, és beépítenék a rendeletbe – vagy olvasatlanul teszik aktába.
Az első rendelettel magát a kedvezményrendszert írná át az Építési és Közlekedési Minisztérium, a másodikkal azt, hogy a közlekedési cégek mennyi támogatást igényelhetnek az államtól a kedvezmények miatt kieső bevételeik helyett, a harmadik pedig a határon túli magyarok utazási kedvezményeit rendezi.
Egész pontosan így nézhetnek ki a változások márciustól:
Arról pedig a három rendeletben egy szó sem esik, hogy a budapesti közlekedéssel mi lesz. Ezt külön kell szabályozni, nem a most átírásra váró jogszabályokban volt erről a témáról szó, hanem külön szerződésben egyezett meg róla a főváros és az állam.
Ami pedig más kedvezményeket illet, ami a mostani rendeletekben nincs benne: azt a MÁV már korábban bejelentette – függetlenül az állami szabályozástól, saját hatáskörében –, hogy márciustól a megyei és az országbérleten kívül minden más bérlettípust megszüntet, illetve 999 forintos megyei és 4999 forintos országos napijegyet vezet be. Az országbérletet az eddigitől eltérően az első osztályon is lehet majd használni, ha kifizetik a különbséget a másodosztályú jegyhez képest. Aki pedig jobb körülmények között utazna, az többet fizethet, a prémium osztályú helyjegy 1990-ről 2990 forintra drágul. A kerékpárjegy pedig az eddigi sávos ár helyett egységesen 500 forint lesz, vagyis aki 100 kilométeren belül utazik, az többet fizethet a bicikli szállításáért, aki annál hosszabb távra megy, annak olcsóbb lesz.
Borítóképünk illusztráció! Fotó: Kriza Márton
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.