Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A miniszterelnök lánya szerint egyszerre két különböző szegmenst próbáltak kiszolgálni, ami különösen nehéz egy olyan épületben, ahol kevés a szoba.
“A turai egykori Schossberger-kastély üzemeltetése kapcsán egy nagy kihívással szembesültünk már a kezdetektől. Érzékelni lehetett azt a patthelyzetet, hogy mi történik akkor, ha egyszerre két különböző szegmenset próbálunk kiszolgálni. Mert teljesen más élményre vágyott az, aki egy rendezvényt vitt oda, mint az, aki egy lefoglalt egy vagy két szobát, a kettőt egyszerre kiszolgálni pedig különösen nehéz, vagy megoldhatatlan volt egy olyan épületben, ahol kevés szoba áll rendelkezésre” – nyilatkozta Orbán Ráhel, a a miniszterelnök lánya, a BDPST Zrt. kreatív igazgatója a Mandinernek a turai kastélyról.
Orbán hozzá tette, hogy ezért döntöttek úgy, hogy “ez a konfliktus ne álljon fenn, és mostantól vagy különleges eseményekre adjuk ki a kastélyt vagy csoportos foglalásokra, ahol összegyűjtünk több, hasonló élményt kereső vendéget, és ők egyszerre jönnek el a szállodába”. Elmondása szerint az eredeti alapkoncepció is az volt, hogy rendezvényekre fókuszálnak, de mivel pont a Covid kellős közepén tartottak nyitáskor, amikor megborult a piac, ezért ahhoz próbáltak alkalmazkodni. Most három-négy évvel a Covid után azt látják, hogy újra a rendezvények felé érdemes menni.
Október elején derült ki, hogy folyamatosan veszteséget termel Tiborcz Istvánnak, Orbán Ráhel férjének a turai kastélyszálló, ezért átalakítják az üzleti modellt. A kastély már csak néhány hétig működik hotelként, a BDPST Zrt. pedig el is kezdte elbocsátani az alkalmazottak egy részét. A kastélyszállót üzemeltető cég, a TRA Kft. a 2020-as nyitás óta egyszer sem volt nyereséges, a tulajdonos BDPST-nek ezért folyamatos kölcsönökkel kellett finanszíroznia a hotelt. A cég szerint ugyanakkor a mostani intézkedések csak “az üzleti modell finomhangolását” jelentik.
Orbán Ráhel arról is beszélt, hogy a fejlesztések e pillanatban is folynak. “A belváros szívében található Dorothea Hotelben nyitjuk meg hamarosan a tetőn található BiBo skybar-éttermet. Talán ez a legközelebbi. A Gellért Hotelnél is felgyorsultak az események, a napokban indul el a többéves komplex műemléki felújítás első fázisa. A beruházás célja, hogy visszaadja a szálloda egykori fényét, megőrizve az ikonikus épület történelmi örökségét. A szálloda üzemeltetője a nemzetközileg elismert, felsőkategóriás hoteleket üzemeltető Mandarin Oriental Group lesz”.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Ajánló a HVG legfrissebb számából.