Sokat nem röhögtünk, de nagyon éhesek lettünk – belenéztünk a Viasat új sorozatába

Elindult Gryllus Dorka és Simon Kornél fakanál-párbaja: az Ízig-vérig című című gasztroromantikus vígjátéksorozat. Akár még jó is kisülhet a dologból.

  • BI BI
Sokat nem röhögtünk, de nagyon éhesek lettünk – belenéztünk a Viasat új sorozatába

Kifejezetten jó hír, hogy a hazai tévék is egyre inkább rákapnak a sorozatok gyártására, amibe most a Viasat3 is beszállt. Sőt, ellentétben a mostanában indult külföldi adaptációkkal, ezúttal egy abszolút hazai fejlesztésű szériáról van szó, amelynek a forgatókönyvét nem kisebb nevekre bízták, mint Búss Gábor Olivér, Rudolf Péter (Üvegtigris), Divinyi Réka (Valami Amerika 2-3, Csak szex és más semmi), és Trunkó Bence (Argo).

A rendezést a közönségfilmekről (Valami Amerika, Kincsem) és a romantikus sorozatokról (Társas játék) mindent tudó Herendi Gábor és Szilágyi Fanni vállalta be felesben. Az első öt részt Herendi, a második öt részt az eddig még leginkább csak a Kamaszkor vége című kisfilmből ismert Szilágyi jegyzi.

A sztori egy séf házaspár (Gryllus Dorka és Simon Kornél) válásával kezdődik, akik eddig egy csúcsgasztro-éttermet működtettek a Balaton-felvidéken. Az amúgy zseniális szakács férj félrelépett, az étterem a válás után maradt az exfeleségnél, aki ezentúl egyedül kell hogy vezesse és tartsa a megszokott színvonalat. A férj úgy tűnik, lelép, de végül úgy dönt, az étterem mellett megnyit egy másik helyet.

A pár elvált ugyan, de nem teljesen hűlt ki a kapcsolatuk, viszont nyilván egymás bosszantása lesz a sorozat fókuszában. És persze feltűnik egy új – ráadásul kőgazdag és a nőért minden követ megmozgató – udvarló. Mindez nyilván klasszikus vígjátéki alaphelyzet, még bármi kisülhet belőle.

Kár, hogy az első részben a vígjáték egy fontos eleme, a humor hiányzott. Persze fel kell vázolni az alaphelyzetet, be kell mutatni a szereplőket, de azért az elég nagy csalódás, hogy a nyitó epizódban egyszer sem sikerült nevetést kicsikarni a nézőből. Az ugyanis nem elég erre, hogy állandóan elkésnek a szereplők a fontos eseményekről, vagy hogy kicsit túltolják a konyhában a flambírozást, és felcsap a láng, de az sem, hogy egy részeg biciklis félreinformálja a kiérkező étteremkritikust, aki így nem az André étterembe köt ki, hanem egy amolyan falusi pikniken, ahol véletlenül az elvált férj fojtja bánatát az alkohol mellett az ételkölteményekbe.

És a helyzet az, hogy Simon Kornélnak még csak-csak elhisszük a kapcsolata lezárása miatt csalódott, a volt étterme miatt féltékeny és ezért mindenre képes exférj szerepét, ám Gryllus Dorkának már sokkal kevésbé a kemény üzletvezetőét. Miközben nagyon emberi a messze élő, és ezért Skype-on bejelentkező lányával (Schmidt Sára) való beszélgetése, kifejezetten kínos alakításokat mutat be, amikor például letolja a konyhában dolgozókat. Még szerencsére Pokorny Liának a laza hippi, önjelölt természetgyógyász, vagy mondjuk, Badár Sándornak az iszákos, semmittevő barát szerepében mindig van emlékezetes pillanata, amiért érdemes a sorozatot nézni.

Ami viszont egy ilyen gasztro-központú mozgókép legfontosabb eleme, az a konyhai zsonglőrködés. És ez kifejezetten étvágygerjesztő. Ahogy szeletelik a zöldségeket, ahogy sercegve pirul a hús, ahogy csak a séfekre jellemző mozdulattal szagolják a fűszereket, az a legjobb főzőműsorokban is elmenne.

Összességében az előétel kicsit unalmasan sikerült, de nincs semmi veszve, a további részekben, igényesebb fűszerezéssel, benne van, hogy végül emlékezetes fogásokban legyen részünk.

Egy biztos, az epizódok után nagyon éhesen állunk fel. Hogy ez csak kulináris értelemben lesz igaz, vagy a sorozat következő részeit is megkívánjuk majd, az később derül ki.

 

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: