A Tesco Business Solutions hisz a munkatársai játékos fejlesztésében
A Tesco Business Solutions (TBS) fontosnak tartja, hogy folyamatos tanulási és fejlődési lehetőséget biztosítson a munkavállalóinak, kollégáik pedig izgalmas, lehetőségekkel és kihívásokkal teli utazásnak tekintsék ezeket a folyamatokat.
A Tesco áruházlánc magyarországi, csehországi és szlovákiai hálózatát támogató szolgáltató központ, a Tesco Business Solutions (TBS) képzésért felelős szakemberei tudják, hogy egy több száz áruházat kiszolgáló vállalat dolgozóinak nem mindig könnyű időt és lehetőséget találni a hosszú, kimerítő tréningekre. „Olyan képzési formákat igyekszünk meghonosítani a cégnél, amelyek lehetővé teszik, hogy rövid idő alatt, koncentrált formában sajátíthassák el az új ismereteket; hogy a saját maguk által preferált eszközök segítségével építsék fel a karrierútjukat. Ilyen eszközeink többek között az online oktatási anyagok, a szakcikkek, oktatóvideók, rövid microlearning anyagok és a »játékos tanulást« szolgáló gamifikációs platformok” – magyarázza Somlai Réka, a cég Learning Partnere. „Ezeket a megoldásokat könnyedén és rugalmasan beilleszthetik a munkarendjükbe, és lehetővé teszik a számukra, hogy tudatosan, egy meghatározott célért dolgozva fejlődjenek.”
Somlai Réka továbbá hangsúlyozza, hogy a TBS kiemelt figyelmet fordít a támogató légkör biztosítására a tanulni vágyó munkatársai számára. „Ennek érdekében hoztuk létre a néhány hónappal ezelőtt elindított Karrier Keretrendszert is, egy online elérhető, interaktív felületet, amely lépésről-lépésre nyomon követhetővé, átláthatóvá teszi, milyen tudásra, tapasztalatokra van szüksége egy munkavállalónknak ahhoz, hogy eséllyel pályázzon a neki tetsző pozíciókra.”
A TBS a folyamatos fejlesztés (Continuous Improvement – CI) filozófiáját követve azt a célt tűzte ki maga elé, hogy egyszerre fejlessze a szervezetét és gazdagítsa a munkavállalói képességeit, tudását. Transzformációs csapatuk a lean, hat szigma (Lean Six Sigma) és a változásmenedzsment módszertan és a modern folyamatmenedzsment eredményeit bevetve igyekszik hatékonyabbá tenni a cég működését. „A megközelítésünk két alappillére a CI-kultúra építése és a gyakorlati módszertani ismeretek oktatása – mondja Beregszászi Gabriella, Szenior Transzformációs Menedzser. – Ez lehetővé teszi, hogy a kollégáink maguk is részt vegyenek a folyamatok egyszerűsítésében, javításában, és ötleteikkel, javaslataikkal hozzájáruljanak a vállalat sikeréhez.”
A Lean Six Sigma módszer nagy előnye, hogy képessé teszi a munkavállalókat arra, hogy a folyamatelemzés, folyamatfejlesztés módszereit elsajátítva jobban átlássák és megértsék saját munkaterületük működését. „Ez hatékonyabb, áramvonalasabb, idő- és erőforrás-takarékosabb módszerek bevezetését teszi lehetővé. Az ügyfélélménytől a kollégák munkakörülményein és elégedettségén át a beszállítóinkkal való gördülékenyebb együttműködésig számos területen optimalizálhatja a folyamatokat” – húzza alá Beregszászi Gabriella.
Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről itt olvashat: (link)