szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Régen egy emberből híres zenész, színész vagy művész akkor válhatott, ha kiemelkedő tehetetsége volt. Ma, ha valaki híres, történjen ez akármilyen tehetséghez nem köthető okból, bármi lehet belőle, énekes, színész, művész vagy mindhárom egyszerre. A hírnév garantálja, hogy bármibe fogjon az illető, az kelendő lesz a közönség számára.

Gwen Stefani eklektikus...
Korábban a rajongók egy albumért vagy egy filmért voltak oda és nem a színészt övező aura volt az, amiért egy árucikk elkelt. Nem úgy manapság, egy énekesnek, ha népszerű, sima az útja Hollywoodba, lásd Justin Timberlake vagy akár J.Lo esetét. Az sem baj, ha valakinek nincsen hangja, a zenestúdióknak akkor is nyitva áll az ajtaja, persze nem árt a jól hangzó név, mondjuk a Hilton megteszi. Tehetség nem szükséges, a név elég garancia arra, hogy a termék eladható legyen.

A divatmagazinok ugyancsak elhagyták azt a szokásukat, hogy modelleket szerepeltetnek a címlapon, mert a lap sokkal jobban fogy a hírességek arcaival. A sztároknak pedig nem kellett kétszer mondani mennyit ér a nevük, szívesen reklámoztak bármilyen (természetesen minél drágább) terméket. Sőt, megannyi sztár megalkotta a saját márkáját.

....Jennifer Lopez nőies stílust képvisel
A sztárok neve alatt futó divat nem új jelenség, de régebben ezek a ruhák a ranglétra alján kullogtak és többnyire olyan kiöregedett színésznők, mint Jane Seymour vagy Victoria Principal csaptak bele a kereskedelembe, hogy legyen mivel tovább folytatni. Ma már a divat az A-listás sztárok nevéhez kötődik és az áruházakban ezek a termékek ott csücsülnek olyan komoly márkák mellett, mint a Dior, a Gucci vagy a Prada. A legsikeresebbek azok a sztárok, akiknek kirívó a stílusa, mert a nők szívesen veszik a divatnak ezt az új verzióját, amely lehetővé teszi nekik, hogy hasonlóvá váljanak kedvencükhöz.

Gwen Stefani négy éve van a divat piacon a L.A.M.B. (l-a-m-b.com) vonallal, amelyben tisztán fellehető az énekesnő, kissé Vivien Westwood-ihletésű, eklektikus stílusa. A raszta-reggae kultúra, a rocker minták, az iskolai egyenruha találkozik az ultra magassarkú platform cipőkkel és ez totálisan tükrözi az énekesnő csapongó ízlését. Stefani rendkívül kényes a dizájnra és egy professzionális csapattal dolgozik, fáradtságot nem kímélve pózol a munkatársaival, tervezőivel és ad interjút minden L.A.M.B-et érintő kérdésben. Ez a hozzáállás a felsőbb kategóriákban mozgó árakat (120 000 Ft körül mozog egy egyrészes ruha) és komoly rajongótábort hozott. Stefani több mint 100 millió dolláros nyereséget söpörhetett be tavaly, miközben a L.A.M.B egyre terjeszkedik. A márka alatt futnak már táskák, órák, és cipők is, az „L” parfümöt természetesen maga az énekesnő reklámozza.

Jennifer Lopeznek, Amerika legnagyobb divatmágnásának a birodalma a szakértők szerint több mint 255 millió dollárt ér. A méregdrága Sweetface és a fiataloknak készült Justsweet már a nevében is tükrözi J.Lo ízlését. Nem is beszélve a rengeteg parfümről, amivel Lopez a piacon jelen van évek óta. A színész/énekesnő Tommy Hilfiger testvérével, Andy Hilfiger-rel volt egy csapatban. A stílus pedig jobban a tömegízlésre koncentrál mint Stefanié. Ugyan a színésznő nem vesz részt aktívan a gyártási vonalon, a kollekció akkor is J.Lo-s. A nőies vonalak és a simulékony, szexi melegítők mind Lopez díva stílusát tükrözik.

Ám minden egyes sikertörténetre ott van egy bukás is. Mert akad sztár bőven, aki túlkalkulálta a fogyasztói vonzerejét. A dollármilliós médiareklám dacára Beyoncé House of Dereon vonala nem hozta tűzbe a vásárlókat és teljesen mindegy, hogy milyen híres a márka eredete, ha az hidegen hagyja a fogyasztókat. Mert akkor az egész kampány csak cinikus önreklámozásnak tűnik. A divatszakértők nem is veszik annyira komolyan ezeket a sztár próbálkozásokat, mint a nagy tervezők kollekcióit. Hiszen ahogy a sztár hírneve lanyhul, a fogyasztók érdeklődése ugyanúgy megkopik és visszafordulnak a divattervezők jól bevált régi nagy neveihez.

Minden sztár, aki divattal próbálkozik, kínos helyzetbe hozhatja önmagát. Mert ugyan a rajongók hada simulékonyabb, mint valaha, az ízlésüket sokkal sebesebben változtatják, mint bármelyik generáció, s így a híresség egykettőre a süllyesztőben találhatja magát. Ehhez pedig minden egyes hibás lépés csak asszisztál, pillanatok alatt leredukálhatja a sztár „szavatosságát”. Ugyanaz a média, amelyik az egyik nap ünnepel valakit, a másik nap ízekre tépheti az illetőt, ha az érdekei úgy kívánják.

Ennek ellenére az egó többször győz, mert ezek az emberek már elérték a társadalmi megbecsülést és elképesztően gazdagok. Emiatt sokszor a híres a divatvilágot tartják a következő meghódítandó területnek. A divattervezői státuszuk és a kollekciójuk mulandósága kevésbé érdekli őket, hiszen a hírnevük sem tart örökké.

Krisztina O'Brien

hvg.hu Shake

Sztárok, akik szüzességet fogadtak

A Jonas Brothers nevű tinizenekar tagjai bejelentették, hogy megőrzik szüzességet a nászéjszakájukig – de nem ők voltak az egyetlenek, akik ezt ígérték.

hvg.hu Gazdaság

A hollywoodi sztárokat is utolérte a hitelválság

Az amerikai ingatlanpiacon végigsöprő áresést már a hollywoodi sztárok sem engedhetik meg maguknak - derül ki az amerikai üzleti sajtó összeállításaiból. Los Angelesben tavaly decemberben 4430 házat sikerült eladni, 48 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben.

hvg.hu Shake

Az angol sztárfocista nyomán hódít a férfiaknál az intim gyanta

David Beckham igazán forradalminak mondható, férfiak hada használ ránctalanító hidratáló krémet, csak mert a focista bevallotta, hogy kozmetikushoz jár. A hajráf a hajban, a kilónyi gyémánt (vagy inkább cirkónia) a fülben is neki köszönhető. Most pedig az új Armani alsónadrágot reklámozza, olyan babapopsi simaságú külső és belső combbal, amely arra enged következtetni, Beckham kölcsönvette Victoria gyantakészletét is.

hvg.hu Shake

Egészségünkre káros sztárok

Nicole Kidman állítja, az elektronikus Nintendo-keresztrejtvények tarják az elméjét fiatalosan, Madonna semlegesítené a radioaktivitást, Gwyneth Paltrow szerint a makrobiotikus diéta rákölő. Előfordul, hogy a hírességeknek fogalmuk sincsen arról, amiről beszélnek, pedig butácska kijelentéseiket a rajongók százezrei készpénznek veszik. A butaság pedig visszafordíthatatlanul terjed. Egy alapítvány szórólapot készített a bakikról, és a felvilágosítás célcsoportjai elsősorban a sztárok, csak utánuk a publikum.

hvg.hu Shake

2007 legnagyobb sztárbotrányai - videókkal

A 2007-es év is csak olyan, mint a többi, történt sok jó és sajnos legalább annyi rossz dolog is, mint máskor. A hírességek világában is keletkezett elég botrányhír, csak úgy, mint tavaly, sőt, még néhány szereplő is azonos a 2006-os legekkel.

Ma még örülhetünk a napsütésnek, de éjjel beüt a hó

Ma még örülhetünk a napsütésnek, de éjjel beüt a hó

Segélykiáltás az orvosoktól: „napi utasításokat kapnak arról, hány beteget kell azonnal elbocsátaniuk”

Segélykiáltás az orvosoktól: „napi utasításokat kapnak arról, hány beteget kell azonnal elbocsátaniuk”

Miután írtunk róla, piros-fehér-zöld karkötős fiatalra cserélték Vlagyimirt a kormány propagandavideójában

Miután írtunk róla, piros-fehér-zöld karkötős fiatalra cserélték Vlagyimirt a kormány propagandavideójában

Jót tett a forintnak az amerikai inflációs adat, erősödik a dollárral és az euróval szemben is

Jót tett a forintnak az amerikai inflációs adat, erősödik a dollárral és az euróval szemben is