Kritikus négy hét lesz: alaposan összekuszálja a járatokat a Keleti pályaudvar közelgő teljes lezárása
A felújítási munkák miatt augusztus 25. és szeptember 20. között alternatív végállomásokat használnak a Keleti pályaudvar járatai. Nehéz időszak előtt áll a MÁV és az utazóközönség is.
Azt már korábban bejelentette a MÁV, hogy a nyár végére és a tanévkezdés heteire kiesik a forgalomból a Keleti-pályaudvar, most pedig részleteket is elárultak arról, hogy mire készülhetnek ebben az időszakban az utasok.
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója elmondta, hogy a munkálatokat szándékosan a nyári szabadságok utánra időzítették.
Számításaik szerint ugyanis ebben az augusztus 25. és szeptember 20. közötti időszakban okozza a legkisebb zavart az utasok számára a pályaudvar kiesése.
A vágányzárak idején az utasoknak hosszabb utazási időre és plusz átszállásokra kell készülniük, a változásokról a MÁV online felületein tájékozódhatnak majd – tette hozzá Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója.
A Keletiből persze nemcsak az ország keleti részébe, de nyugat felé is közlekednek vonatok. Ezért egyes – főként győri, bécsi és müncheni – járatok számára Kelenföld lesz a végállomás. További a végállomást helyettesítő átszállási pont lesz Kőbánya-felső is. Ide például a Hatvan irányából érkező járatok futnak majd be, a továbbjutást pedig 25 pótlóbusz is segíteni fogja a villamosok mellett. Ezeken a szakaszokon a vonatjegyeket a BKK járatain is el fogják fogadni. Több keleti irányból érkező járat, köztük nemzetköziek is, a Nyugati pályaudvarra érkeznek majd.
Az utasok tájékoztatását információs munkatársakkal is segíti majd a MÁV haváriaközpontja – tette hozzá Kormányos László.
Szilágyi Tibor, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. fejlesztési és beruházási főigazgatója pedig arról beszélt, hogy a 140 éves pályaudvaron a pályákat, vezetékeket és vezérlési rendszereket is érintő korszerűsítéseket fognak végrehajtani, amelyeknek köszönhetően a pályaudvaron és bevezetőjénél most érvényes lassújeleket feloldhatják majd.
Így szeptembertől – a munkákat követő utószabályozások után – a jelenleg domináns 20 kilométer per órás sebesség helyett 80-as sebességhatárt érhetnek el.
A munkálatok ideje alatt egyes napokon akár több száz munkás is dolgozhat a felújításon.
Átvette a főváros rendőrsége fölött az ellenőrzést, és a washingtoni Nemzeti Gárda katonáit küldte az utcára Donald Trump, akinek mindezt lehetővé teszik a törvények. És az is igaz, hogy Washingtonban súlyos probléma a bűnözés, a lépés mégis az elnöki erőfitogtatás újabb példája.