Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

Kovács  Gábor
Szerzőnk

Kovács Gábor

Kovács Gábor Gazdaság

Forintárfolyam: vannak fontosabb tényezők annál, Trump lesz-e az elnök

Egy Trump-elnökség inkább negatívan hathat Európára, de azt egyelőre nem lehet megmondani, a forintot gyengítené-e. A belátható jövőben fontosabb tengerentúli fejlemény, hogy milyen kamatcsökkentési pályán indul el az amerikai jegybank. És hogy az MNB a Fedhez igazodva és a vártnál kedvezőbb inflációs adatok nyomán mennyit kész még vágni a hazai alapkamatból.

Kovács Gábor Gazdaság

Idénre talán elég megszorítást talált ki a kormány, de jövőre folytatni kell

A kormány által a közelmúltban bevezetett megszorítások elegendőek lehetnek a 4,5 százalékos GDP-arányos hiánycél eléréséhez – ha minden jól megy. Az uniós túlzottdeficit-eljárás várhatóan július végén indul, de inkább a hitelminősítők miatt lesz muszáj a kormánynak szerkezeti reformokat végrehajtania.

Kovács Gábor Gazdaság

Orbán rejtélyes békeköltségvetése legfeljebb fanfiction lehet

A miniszterelnök szerint van a fiókjában egy szuperköltségvetés, amit elő lehetne venni, ha kitörne a béke, és máris megduplázná az idei gazdasági növekedést. Valójában az idei növekedést már lehetetlen megduplázni, és a miniszterelnök saját értékelése szerint is legfeljebb jövő év elején jöhet a „békepárti fordulat”. Egyébként a Pénzügyminisztérium konvergenciaprogramja szerint a béke 0,3 százalékponttal dobná meg a gazdasági növekedést.

Kovács Gábor hvg360

Végignéztük a paksi szerződéseket: Mészáros Lőrincnek a takarítás jutott

Csekély 785 millió forintból tervezteti a nagyfeszültségű hálózati csatlakozását a Paks II. Zrt. Létesítési engedély még nincs a két új blokkra, de iroda van 2029-ig 3,4 milliárd forintból. A paksi beszerzési szerződéseknél ott vannak a szokásos NER-nyerők, de szakmai partnerek is, beleértve a létező erőművet.

Kovács Gábor hvg360

Budapest Airport: ezermilliárdért jogot vettünk Nagy Mártonnak, hogy pelenkát rendeljen

Egyelőre minden marad úgy Ferihegyen, ahogy volt, a nagyobb beruházásokon üzemeltető még gondolkodik, ahogy az állam is a gyorsforgalmi úton és a vasúti kapcsolaton. Az, hogy az állam immár tulajdonosa az üzemeltető cégnek, a vételáron túl folyamatos költséget is jelent, cserébe annak örülhet a kormány, hogy az új menedzsment nem csapja rá a kagylót Nagy Mártonékra, ha odatelefonálnak.

Kovács Gábor hvg360

Nagy Márton hallgatott az őt leidiótázó Ryanair-vezérre, vagy más miatt nyúlt hozzá a kormány a különadókhoz?

A légitársaságok 2022-ben bevezetett különadója minden budapesti repjegy árát 2700–12 700 forinttal dobja meg. Most, hogy a kormány berken belül került a Budapest Airportban, kiemelt cél lett az utasszám növelése, érthető, hogy ezt a különadót elengedik. Általánosságban a különadók kivezetését a kormány vállalta az EU felé, jövőre a gyógyszergyártók és a telekomszektor plusz sarcáról is lemondanak. Maradnak viszont a nagy pénzt hozó különadók (bankok, kiskereskedelem, energiaszektor), pedig ezeket is ki kellene vezetni.

Kovács Gábor hvg360

Hiába tagad a kormány, csak megszorítás lett a nagy költekezés vége. Már megint

Maradnak a pandémiás „extraprofit” különadók, a bankok pedig új sarcokat kapnak a nyakukba. Azzal húzhatták ki a gyufát, hogy nem Nagy Márton miniszter szándéka, hanem betű szerint értelmeztek egy jogszabályt. A kormány 400 milliárd forint úgynevezett védelmi pénzt szed be, de a költségvetési hiánycél teljesítéséhez ez is kevés lehet.

Kovács Gábor Gazdaság

Az NGM még mindig csal az üzemanyagárakkal

A nemzetgazdasági minisztérium újabban az aktuális pénteki magyarországi üzemanyagárakat hasonlítja a szomszéd országok majd egyhetes áraihoz, így nagyobb különbséget tud kimutatni, mintha a hazai árak esetében is a KSH közlését használná. Közben már maga a miniszterelnök fenyegeti az üzemanyag-kereskedőket.

Kovács Gábor hvg360

Jó nagy bukó a visszavonuló oroszok által Magyarországon hagyott egyiptomi vonatbiznisz

Második éve veszteséges a nagy egyiptomi vasútikocsi-megrendelést könyvelő Magyar Vagon-cég. A Magyar Vagonnak, illetve a Szalay-Bobrovniczky Kristóf jelenlegi hadügyminiszter által gründolt vállalatcsoporthoz kiprivatizált Dunakeszi Járműjavítónak az orosz Transzmas-csoport kiszállása után egyedül kell megbirkóznia az 1350 kocsiból álló rendeléssel. Az üzlet így már nem is tűnik olyan jó biznisznek – mindenesetre a Magyar Vagon éppen egy spanyol vonatgyártót igyekszik felvásárolni. Ezt is állami hátszéllel. Kovács Gábor cikke.

Kovács Gábor hvg360

Eddig is tudtuk, most a kormány is beismerte, hogy semmi értelme nem volt a kötelező akciózásnak

Másfél évnyi árstop és egyévnyi – most véget érő – kötelező akciózás után a kormány ráhagyja az árazási döntéseket az élelmiszerláncokra. Hamarosan kiderül, jól járnak-e ezzel a vásárlók. Ám ezt nem a kormány Árfigyelő portáljáról lehet majd leolvasni, az igazából ezután is csak a boltoknak lesz hasznos, mert ott könnyebben szemmel tudják tartani egymás árait.

1
8 9 10 11 12
51