Furcsa halmazállapotú kvázi közpénzzé vált az MNB-alapítványok vagyona
Noha a jogi csatákban eldőlt, hogy közpénz, amit a Matolcsy Györgyék által létrehozott alapítványok kaptak, egyre homályosabb a 270 milliárdos vagyon működése.
Noha a jogi csatákban eldőlt, hogy közpénz, amit a Matolcsy Györgyék által létrehozott alapítványok kaptak, egyre homályosabb a 270 milliárdos vagyon működése.
Egy nem nyilvános kormányhatározat alapján a fővárosi augusztus 20-ai gigatűzijáték nem elmaradt, csak eltolták 2021-re. Az akár 1,3 milliárdos attrakció állami tulajdonú szervezője pedig 100 százalék előlegre jogosult, mondván "a rendezvény előkészítése érdekében a lehetséges felmerülő feladatok 90 százalékát teljesítette".
Az állami cég szerint szabályosan, nyílt beszerzésen nyerte le a trieszti kereskedőház üzemeltetését a Heves Megyei Közgyűlés volt alelnöke, aki ráadásul már nem is politikus.
Hamarosan befejeződik a tulajdonszerzés véglegesítése, amúgy a tranzakciót lezárták.
Most körülbelül annyit lehet spórolni a villanyszámlán, amennyivel tovább működik a napelem 10 évnél. A tervezett állami támogatásokkal nagyobb lehet a megtakarítás, de három év múlva kedvezőtlen irányt vesz a hálózati elszámolás.
A munkahelyek rezsifogyasztása részben a családokra, a háztartásokra hárul, ha a munkavállalók sokat dolgoznak otthonról. A kormány új szabályokat ígér és valamiféle munkáltatói rezsihozzájárulás bevezetését.
Sok felvételre jogosult diák besokallt és visszamondta a jelentkezését a napokban induló képzési szakasz előtt, őket úgy próbálták visszacsalogatni az iskolák. Az „Újratervezés” névre keresztelt programot az első pillanattól kezdve az jellemezte, hogy kívülről nézve a folyamatos tervezés állapotában volt: nemhogy az elején nem lehetett tudni, mi lesz a végén, de a vége előtti utolsó lépésnél sem.
Egy nem nyilvános kormányhatározat értelmében a 2020. augusztus 20-ai ünnepségekkel kapcsolatos szerződéseket előre kell tolni egy évvel, minden más marad, az akár 8 milliárdos költség is. Ennyit arról a spórolásról, amit Gulyás Gergely emlegetett korábban.
Az egy főre eső hazai GDP szépen nőtt 2019-ben, a valódi helyzetet tükröző, háztartások fogyasztása viszont még mindig utolsó előtti volt az unióban. Az állam ellenben rengeteget költ.
Nem a Monetáris Tanács által meghatározott kamatkondíciókkal, hanem az igazgatóság által meghatározott egyhetes betéti tender kamatával avatkozik be a jegybank, ha kell. Ezt egyelőre az alapkamatnál magasabban tartják, és csak az infláció számít.
Csökkent a családtámogatások összege 2008 és 2019 között. Legalábbis, ha nem vesszük figyelembe a tehetősebbekre kihegyezett új támogatásokat, mint amilyenek az adókedvezmények, a hiteltámogatások, a vásárlási támogatások.
Nem változtatott meghatározó jelentőségű, egyhetes betéti kamatán az MNB, aminek hatására a forint euróval szembeni árfolyama visszaerősödött 365 alá. Ha a Monetáris Tanács pár nap múlva nem tudja megnyugtatni a piacot, úgy a forint tovább eshet.
Hű a nevéhez az Újratervezés program, amely állandó tervezés alatt áll. A kormány, uniós pénzből, 62 ezer jelentkező közül ezer kitartó szerencsésnek fizet egy 2,5 milliós, de a munkaerőpiacon kétes értékű képzést.
A Párbeszéd alapítványa frissítette alapjövedelem-javaslatát, a program szerint egy felnőtt havi jövedelme sem lehetne 100 ezer forintnál kisebb, a gyerekek után 50 ezer forint járna. A program több ezer milliárd forintos költségét a korrupció és fölösleges állami beruházások, például a Budapest-Belgrád vasút leállításával teremtenék elő.
Újra felvetődött, hogy a kormány visszaszerezné a ferihegyi repteret, a Bloomberg által idézett találgatások szerint a többi között a Mol közreműködésével. A reptér értéke 700-800 milliárd forint, ami még az olajmultinak sem aprópénz. A reptér a járvány előtt ráadásul jól fialt, és nem rövid távú, hanem sok évtizedes befektetés, meg aztán állítólag nincs is eladósorban.
Egy dolog teljesült úgy a 2019-es költségvetésben, ahogy a kormány tervezte: az 1,2 ezer milliárd forintos hiány. Hiába volt óvatos a költségvetés és lett sokkal több bevétel a vártnál, a pluszbevétel mind elment. Sportra például 300 helyett 400 milliárd jutott, plusz a tao-támogatások kihúztak a büdzséből 147 milliárdot.
A köztársasági elnök a gyerekek nyelvén beszélt a széntüzelésű blokkok leállításáról, szó sincs arról, hogy az állam kukázná a Mészáros Lőrinc érdekköréből tízmilliárdokért kivásárolt erőművet.
Mintha nem tudná az első kerék, mit csinál a hátsó: a kormány az idők szavát meghallva felcsavarta a bringázás támogatását, miközben Budapesten keresztbe fekszik az ellenzéki vezetés kerékpárosbarát intézkedéseinek.
Közszolgálati tevékenysége keretében készített lesújtó elemzést az ÁSZ az Európai Bizottság országjelentéseiről. Az ÁSZ szerint a hazai szereplők érdeke, hogy tudják: minőségi problémákat találtak. Az elemzéseket véletlenül épp azután hozták nyilvánosságra, hogy a bizottság kritizálta a kormányt a jogállamiság helyzete miatt.
23 milliárd forintot költött a kormányközeli médiamonstrum, a Mediaworks-csoport fizetésekre, beleértve a közel kétezer alkalmazott bérét. A 70 milliárd forint árbevételből futotta erre is.