Muck Tibor

Muck  Tibor


Új busztípust tesztel a BKV
 

Új busztípust tesztel a BKV

A Budapesten eddig nem használt Credo Econell Cityt várhatóan holnaptól lehet – akár jegy nélkül is – kipróbálni, először a 110-es és a 112-es vonalon.



Itt a fonódó villamos - mától egészen más lesz közlekedni Budán
 

Itt a fonódó villamos - mától egészen más lesz közlekedni Budán

Egy óra alatt lehet eljutni Óbudáról Kamaraerdői a szombaton elindított budai fonódó villamossal – majd ha az teljesen elkészül, mert ahhoz még egy kis alagútszélesítés szükségeltetik. Az építkezés egyébként eddig is nagyon elnyúlt, de az eredményt minden bizonnyal értékelni fogják az utasok - ha már megtanulták az új menetrendet.








Hogy lesz ebből évi 1200 magyar busz?
 

Hogy lesz ebből évi 1200 magyar busz?

Már 2017-től évi ezer–ezerkétszáz autóbuszt kell gyártania a magyar iparnak a ma ismertetett kormányzati terv szerint. Tavaly alig több mint tizedennyi jött össze – más kérdés, hogy ez nem a gyártókon múlt.


Elkerülő utak: a nagy magyar jogdíjbiznisz
 

Elkerülő utak: a nagy magyar jogdíjbiznisz

Paradicsomi körülményeket teremt a magyar adószabályozás néhány üzletágban, és ezt világcégek sora használja ki. Hogy mennyire? Csak egy példa: nyolc cég 320 milliárd forintnyi árbevétel és 123 milliárdnak megfelelő nyereséget hozott össze, de csak 4,3 milliárd adót fizetett be!




Nem autópálya, hanem újfajta gyorsút
 

Nem autópálya, hanem újfajta gyorsút

A spórolás magyarázza az utat, de az út nem magyarázza magát – ez a fő baj a tervezett újfajta gyorsutakkal. Ha figyelmen kívül hagyják a közlekedésmérnökök tudományát, az autósok nem fogják érezni és érteni, hogyan vezethetnek, és kész a balesetveszély.


Nyögvenyelős közlekedési beruházások
 

Nyögvenyelős közlekedési beruházások

Hét év késedelmet és legalább húszmilliárd forint költségtúllépést hozott össze három budapesti, illetve főváros környéki nagyberuházás, prolongálva a nap mint nap arra járók kényelmetlenségeit.


Lézengenek az utasok a 4-es metrón
 

Lézengenek az utasok a 4-es metrón

Eleve teljesíthetetlennek tűnnek az utasszámok, amelyeket Budapest vezetése vállalt, illetve ígért a 4-es metróra, de a valóság még a reális lehetőségekhez képest is elmarad.