szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Netpop Research közelmúltban publikált jelentése szerint a kínai felhasználók a cenzúra ellenére is meglepő számban használják a blogokat és közösségi oldalakat, elvégre már nyolc évszázaddal ezelőtt is szimbólumokban fejezték ki ellenérzéseiket.


A jelentés szerint a kínai netezők kétszer nagyobb eséllyel csetelnek, illetve háromszor nagyobb eséllyel blogolnak, mikroblogolnak, ill. használnak videochatet, mint amerikai társaik. A kínaiaik sokkal nyíltabban publikálnak információkat - mindez konklúzió meglepő az ország cenzúrás mechanizmusának ismeretében: a kínai internetezők 92 százaléka használja a közösségi oldalakat és médiumokat, míg az amerikai internetezők esetében ez az érték csak 76 százalékra rúg.

Kína esetében jelenleg 304 milliós online populációról beszélhetünk, 2015-ben pedig már várható félmilliárdos felhasználóbázissal kalkulálhat a Google és a Yahoo, illetve azon cégek, akik képesek a kínai kormány cenzúraköveteléseinek engedve végezni munkájukat az ázsiai piacon.  A kínai cenzúra, mutat rá ugyanakkor a ReadWriteWeb cikke, nem új és nem a kommunista kormány terméke - a tizenharmadik század elején a kínai festők már állat- és növényszimbólumokban fejezték ki ellenérzésüket, mindez pedig felveti a kérdést: kódnyelven beszélnek-e egymással a kínai internetezők?

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!