szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Duke Nukem a játékipar legamerikaibb és leghányatottabb sorsú izomembere: ha nem vérszomjas idegen lényeket mészárol vagy nem bordélyokban tölti az idejét, akkor időről-időre felbukkan a híradásokban: mégis készül a legújabb játék. Ennek most, úgy tűnik, vége. Tizenkét évig húzta a Duke Nukem Forever játék kiadását a 3D Realms játékcég, majd becsődöltek - a szakma mindezen csak nevet.

Duke Nukem 18 éve tűnt fel először a PC-ken az Apogee Software által fejlesztett, róla elnevezett játékban: a karakter egyértelműen az amerikai filmipar akcióhőseinek komikus montázsa volt Schwarzeneggertől  Dolph Lundgrenig. A politikailag inkorrekt akcióhős az 1996-os Duke Nukem 3D című játék megjelenése után viszonylag gyorsan belopta magát a játékosok szívébe: a "legjobb idegen a halott idegen" ideológiáját magáévá téve végzett minden olyan űrből érkező idegen fajjal, akik a Föld asszonyait akarták rabláncra verni, hátra szerelhető jetpackjével, Clint Eastwoodéhoz hasonlító hangjával és lassan alaptartozéknak számító Desert Eagle-jével a számítógépes popkultúra egyik alapfigurája lett.

Így született a legenda (Duke Nukem 3D, 1996)


A franchise következő nagy mérföldkövét, a Duke Nukem Forever-t 1997 áprilisában jelentették be, a korai híradások szerint a játékban "korábban nem tapasztalt interaktivitásra", illetve "az interaktivitás, a változatosság és a szórakozás teljesen új standardjaira" számíthattak volna a játékosok. A játékkal kapcsolatos híradások 1998-ban, 1999-ben, 2001-ben, majd hosszabb szünet kihagyása után 2007-ben és tavaly decemberben jelentek meg - e tizenkét éves időszak alatt a program több vaporware díjat nyert. (Vaporware-nek a csupán a reklámokban létező, a valóságban soha meg nem valósuló termékeket nevezzük.)

Ezzel próbálták menteni a helyzetet (Duke Nukem Forever trailer, 2001)


A játék késése miatti igazi okokra még nem derült fény, azt azonban tudni, hogy a Duke Nukem Forever külsejét és lehetőségeit meghatározó játékmotor többször változott: 1998 júniusában a játékiparban meglehetősen ismert Unreal motorra váltott a 3D Realms fejlesztőcsapata, ez pedig számos technikai problémát vont maga után. 2002-ben új programozók kerültek a céghez, teljesen átírták a fejlesztőrendszert, a meglévő pályák 95 százalékát kidobták. 2004-ben pedig kisebb játékipari botrány kerekedett abból, hogy a 3D Realms újra játékmotort váltott: a hírek két teljesen más platformot emlegettek. 2005 és 2009 között a fejlesztők időnként a játék egyes részleteit ábrázoló képekkel, néha videókkal próbálták csillapítani a játékosok kedélyeit, mindhiába.

2009. május 6-án a 3D Realms kénytelen volt bejelenteni: pénzhiány miatt leállítják a játék fejlesztését. A játék jogtulajdonosa, a Take-Two Interactive megtartja a jogokat, de sajtónyilatkozatuk szerint nem támogatják a Duke Nukem Forevert. A franchise jövőben kiadandó kézikonzolos játékainak fejlesztőit - az Apogee Software-t és a Deep Silvert - a hírek szerint nem érintette a 3D Realms bukása.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Minden Takarék-ügyfél intézheti ügyeit az ország összes fiókjában

Minden Takarék-ügyfél intézheti ügyeit az ország összes fiókjában

Radar360: Megugrott az államháztartási hiány

Radar360: Megugrott az államháztartási hiány

Videós randikkal bővül a Tinder

Videós randikkal bővül a Tinder