szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Érdekes, hogy a nagy lelkesedés és hájp ellenére, ha egy átlagfelhasználó megkérdez egy másik felhasználót (barátot...

 Érdekes, hogy a nagy lelkesedés és hájp ellenére, ha egy átlagfelhasználó megkérdez egy másik felhasználót (barátot, családtagot), hogy vajon használja-e a Twittert, a legtöbb esetben nemleges választ hall. A hírek és a hivatalos statisztikák mintha ellentmondanának az életnek, és ez nem csak nekünk ütött már szöget a fejünkbe, hasonlóan gondolkodik a Pew Research Center is.

Valószínűleg nekik is elegük lett az ellentmondásokból, így nem kisebb feladatra vállalkoztak, mint a Twitter (hangsúlyozottan) valódi népszerűségének megállapítására. A valódi népszerűség ugyanis nem ugyanaz, mint a „divat”, a dotkom lufi-jelenség vagy a sokat emlegetett hájp

A kutatás érdekes eredményeket hozott - megtudhatjuk, hogy a csiripelők szinte kizárólag a 18-29 éves korosztályból kerülnek ki, és megint csak szinte kizárólag személyes élményeiket/életüket osztják meg a hálózaton (ironikusan fogalmazva: az általuk felpakolt dolgok információ- és érdekességtartalma alig nagyobb vagy egyenlő nullával.)

Ami azonban még ennél is érdekesebb az eredmények fényében: az agyonajnározott Twittert az amerikai felnőtt netezők csak mintegy hat százaléka használja, de világszerte sem olyan óriási a bázis: összesen 175 millió felhasználója van a hálózatnak, jócskán lemaradva ezzel a például a Facebook mögött.

Az aktivitási számok sem jobbak: bár a 175 millió felhasználó azért nem nevezhető kevésnek, ezeknek több mint negyven százaléka hetente egyszer vagy még annyiszor sem nézi meg az oldalt és a követett csiripeket. Harminc százalékuk pedig „csak beregisztrált”, és soha többet nem nézett rá az oldalra. A számok abból a szempontból is érdekesek, hogy a Twitternek tulajdonképpen nincs konkurenciája a neten.

Hogy a sok felhasználóból mennyi a „zombi”, azaz a robotok által üzemeltetett account, ami csak szórja tele a hálózatot reklámokkal és marketing-linkekkel, azt a Pew sem tudta megállapítani.

Az elemzés hatására máris elindult a találgatás a népszerű bloggerek között – sokan máris temetik a Twittert, míg a rajongók értelemszerűen a számokkal próbálnak vitatkozni. Nancy Scola a Techpresident szerzője szerint a Twitter eredeti koncepciója, a híres „mit csinálsz ma?” („What are you doing today?)  az évek során teljesen elveszett, és a felhasználók inkább híreket és linkeket csereberélnek a hálózaton. Ezzel csak az a gond, hogy ezt ezer más helyen is megtehetik, így a Twitter gyakorlatilag csak egy óriási üzenőfal – a sok között.

A fiataloknak is megvan a véleményük a dologról: a 16 éves blogger Michael Moore szerint  egy mai tizenévesnek minden szociális interaktivitást megad a Facebook, semmi szükség mellette még a Twiterre is. A Facebookon is be lehet írni „mit csináltam ma”, és linkeket/híreket is lehet cserélgetni az üzenőfalon. Ráadásul a Facebook ezek mellett további funkciókkal is rendelkezik, míg a Twitter – lássuk be – nem igazán „tud semmit”.

Nézzük ezek után, mit gondol az Olvasó. Valóban csak mesterségesen generált lelkesedés és néhány híresség csiripelése állhat a Twitter-őrület mögött? Esetleg a Twitter a net egyik legjobb találmánya, és a Pew Research és a bloggerek tévednek? [Források: Pew Research, Atlantic Wire, TechPresident]

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

techline.hu Tech

Tegye magazinformába az internetet!

A Montage névre keresztelt szolgáltatással összegyűjthetjük és montázst készíthetünk a bennünket érdeklő témákból, az...

techline.hu Tech

Miről csiripelnek a nagyok?

A Twitter remek dolog, ha figyeljük a kiválasztottak tweetjeit, olykor előbb értesülhetünk izgalmas történésekről...