szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több magyar facebookozó hírfolyamában jelent meg néhány, a Facebook nevében feltett, orrsprayhasználattal kapcsolatos kérdés.

A Facebookon megjelenő hirdetések sosem voltak a felhasználók kedvencei, főleg, miután az utolsó olyan területre is bekúsztak a reklámok, ahol korábban nem lehetett ilyen promóciókkal találkozni. A helyzet azért is aggasztó, mert korábban maga a Facebook is elismerte egy ezzel kapcsolatos trükkjét, amelyet a telefonszámok begyűjtésével ért el.

A most szóban forgó esetben is egy igen érdekes hirdetési megoldásról van szó. Szerkesztőségünk munkatársai, illetve ismerőseink körében is többen jelezték: a Facebook mobilos részén az orrsprayk használatáról kérdezik a felhasználókat. Az általában 3-4 pontból álló kérdés minden esetben valamely orrspray márkával kapcsolatos benyomásokkal foglalkozik.

hvg.hu

A legérdekesebb az egészben, hogy korábban egyetlen ilyen, a közösségi oldal által hivatalosan támogatói felmérésnek nevezett kérdés sem jelent meg a hírfolyamban. Napok óta azonban egyre többen futnak bele, és a jelek szerint mindenkit ugyanarról a témáról faggatnak Mark Zuckerbergék.

hvg.hu

Bármelyik választ is nyomja meg valaki, a Facebook szerint a felmérés támogatói (vagyis a hirdetés megvásárlói) nem tudják beazonosítani a felhasználót, a válaszok ugyanis nincsenek összeköttetésben a profillal. Legalábbis elvileg. Ha mégis, az jó esetben csak egyetlen dolgot eredményezhet: valószínűleg több célzott reklámmal találkoznak majd a felhasználók a hírfolyamukban. A Facebook nem éppen az igazmondásról híres, így annyira nem lennénk meglepve, ha a dolog végül idejutna.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Rogánék kulcsszavak alapján figyeltetik a Facebookot és a YouTube-ot is

Egy szeptemberben szignózott szerződésből derült ki, hogy a propagandaminisztériumként elhíresült Miniszterelnöki Kabinetiroda több közösségi oldal, köztük a Facebook és a Twitter felületén megjelent bejegyzéseket és cikkeket figyeltet egy magáncéggel. El is mondták, hogy miért, és a választ valószínűleg ön is kitalálja. Soros.