Megnyugodhatunk: nem fogja reklámra használni a Pepsi az égboltot

Bár a Pepsi orosz leányvállalata mást állított, az amerikai vezetőség most egyértelműsítette: nem lesznek Pepsi-reklámok az éjszakai égbolton.

  • hvg.hu hvg.hu
Megnyugodhatunk: nem fogja reklámra használni a Pepsi az égboltot

Néhány napja különös együttműködésről számolt be a Futurism: a PepsiCo orosz leányvállalata azon dolgozik a StartRocket nevű startuppal, hogy az éjszakai égboltra vetítsék ki a cég egyik energiaitalának (Adrenaline Rush) reklámját. A StartRocketnek a Pepsi lenne az első ügyfele.

A reklámot kis, kocka alakú műholdak vetítenék ki, egyfajta mesterséges csillagképet kirajzolva. Az orosz Pepsi szóvívője meg is erősítette a hírt, a kommunikációs piac új forradalmaként beszélve az ötletről.

A StartRocket látványterve egy képzeletbeli cég égi reklámjáról
Space News

Azonban időközben kiderült, hogy a PepsiCo amerikai főhadiszállásán lelőtték az ötletet. A StartRocket ugyan végrehajtott már egy tesztet a szóban forgó energiaital égi reklámozásával, azonban az egy egyszeri alkalom volt, és a Pepsinél nem is tervezik a technológia további használatát. (És ezzel elébe is mentek egy várható, globális szintű felhördülésnek, aminek néhány csillagász már jelét is adta.)

A Pepsi elhatárolódása persze nem jelenti azt, hogy a StartRocket ne kínálná fel másnak különös szolgáltatását. Egyelőre persze pénzt gyűjtenek, de azt már tudni, hogy terveik szerint 20 ezer dollárt kérnének egy nyolcórás égi reklámért.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.