Rossz hír a Google-nak: Európát nem érdekli a Stadia

Európa számára is megígérte a Google a Stadia platformot, és egy felmérés azt kutatta, mennyire örül ennek kontinensünk. Kiderült, a játékosok nem túl lelkesek.

  • hvg.hu hvg.hu
Rossz hír a Google-nak: Európát nem érdekli a Stadia

A PlayStationt és az Xboxot is nyugovóra küldené a Stadia platform – legalábbis fejlesztője, a Google várakozása szerint. A márciusban bejelentett újdonsággal a keresőóriás világszintű letámadásra készül, így a hírek szerint Európában is elérhető lesz a játékstreaming szolgáltatás.

A Stadiát, pontosabban a videojáték-streaminget a jövőként emlegeti a Google, azonban jelenleg úgy tűnik, nem osztják ezt a véleményt az európaiak. Egy friss felmérés szerint ugyanis az európai játékosok mindössze 15 százalékát érdekelné egy Netflix-stílusú videojáték-szolgáltatás, a fennmaradó rész 12 százaléka pedig úgy nyilatkozott, hogy „nem most”, illetve hogy már előfizet más hasonló felhőalapú szolgáltatásra (pl. PlayStation Now, Shadow, GeForce Now). Mindössze 3 százalék gondolja úgy, hogy izgatottan várja az újdonságot.

Az Egyesült Királyságot, Németországot, Franciaországot és Spanyolországot érintő felmérés egészét tekintve a játékosok 70 százalékát egyáltalán nem érdekli a Stadia. Ezen belül is a legelutasítóbbak a németek (75 százalék), a britek viszont érdeklődőbbek: 23 százalék kipróbálná a szolgáltatást. Az európai játékosok nagy része (68 százaléka) nem aggódik az internet-kapcsolata miatt, dacára annak, hogy a Stadia extrém sávszélesség-felhasználással jár.

Úgy tűnik, a tulajdonlás még mindig fontos szempont: a megkérdezett játékosok 31 százaléka inkább kézzel fogható játékokat venne, és csak 22 százalék mondta, hogy számára kedvező ár-érték arányú egy Stadia-féle előfizetéses szolgáltatás. A legtöbbeket jobban érdekelné a Google újdonsága, ha le tudnák tölteni a merevlemezükre a játékokat. A megkérdezettek 41 százaléka viszont maximálisan egyetértett a Stadia vitathatatlan előnyével: nem kell várni a játékok frissítésére.

A jelenleg tapasztalható szkepticizmus persze nem az előfizetéses streaming-szolgáltatásnak szól: a megkérdezettek többsége él ugyanis olyan háztartásban, amely használ valamilyen előfizetéses platformot, leginkább a Netflixet.