szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ezzel próbálják elejét venni, ahogy fogalmaznak, az eredmények utáni zavarnak. A döntés csak azokra a politikai hirdetésekre vonatkozik, amelyeket az Egyesült Államokban vásárolnak meg. A Twitter hónapok óta tiltja az ilyen (fizetett) posztokat az egész világban.

Biden nyert, Trump még küzd - amerikai elnökválasztás 2020
November 3-án elnökválasztást tartottak az Amerikai Egyesült Államokban. A republikánus Donald Trump és demokrata kihívója, Joe Biden közti verseny több államban nagyon szoros volt, így végül csak november 7-én derült ki: Joe Biden lesz az USA 46. elnöke. Kövesse az elhúzódó elnökválasztás fejleményeit és lehetséges következményeit a hvg.hu-n.
Friss cikkek a témában

A Facebook úgy döntött, hogy az amerikai elnökválasztás napján, a november 3-i zárószavazások után minden olyan politikai hirdetést betilt az oldalon, amelyet az Egyesült Államokban terjesztenének feladóik. A rendelkezés határozatlan időre szól, vagyis nagyon úgy tűnik, hogy csak átmeneti változtatásról van szó. A döntés viszont ennek ellenére is hangsúlyos, hiszen a közösségi oldal mindeddig nem hozott ilyen intézkedést.

A Facebook korábban szeptember elején döntött úgy, hogy az amerikai elnökválasztást megelőző héten már nem engedélyezi új, fizetett posztok közzétételét az oldalon, amelyet szintén a befolyásolási kísérletek minimalizálása miatt hoztak meg. Ugyanakkor a folyamatban lévő kampányokat nem állítják le, azok továbbra is elérhetők maradnak.

A Facebook azt ígérte, arra is figyel majd, hogy a jelöltek ne hirdethessék ki idő előtt a győzelmüket. Ennek ugyancsak a félretájékoztatás megakadályozása az oka, amellyel régóta kritizálják Mark Zuckerberg oldalát. Viszont ez a döntés sem hoz különösebb szankciókat: a szabálysértőket ugyanis csak megcímkézi az oldal, majd egy linket tesz a poszt mellé, amellyel a felhasználó tájékozódhat az igazi eredményekről. (Ehhez persze az is kell, hogy a facebookozó átkattintson az oldalra.)

A Twitter tavaly óta tiltja a politikai reklámokat, a Facebook viszont nem akar így tenni, amelynek legfőbb oka Mark Zuckerberg gondolatmenete: az alapító-vezérigazgató szerint a politikai hirdetések elősegítik a nyilvános politikai és társadalmi diskurzust.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!