Biden nyert, Trump még küzd - amerikai elnökválasztás 2020
November 3-án elnökválasztást tartottak az Amerikai Egyesült Államokban. A republikánus Donald Trump és demokrata kihívója, Joe Biden közti verseny több államban nagyon szoros volt, így végül csak november 7-én derült ki: Joe Biden lesz az USA 46. elnöke. Kövesse az elhúzódó elnökválasztás fejleményeit és lehetséges következményeit a hvg.hu-n.
A Facebook úgy döntött, hogy az amerikai elnökválasztás napján, a november 3-i zárószavazások után minden olyan politikai hirdetést betilt az oldalon, amelyet az Egyesült Államokban terjesztenének feladóik. A rendelkezés határozatlan időre szól, vagyis nagyon úgy tűnik, hogy csak átmeneti változtatásról van szó. A döntés viszont ennek ellenére is hangsúlyos, hiszen a közösségi oldal mindeddig nem hozott ilyen intézkedést.
A Facebook korábban szeptember elején döntött úgy, hogy az amerikai elnökválasztást megelőző héten már nem engedélyezi új, fizetett posztok közzétételét az oldalon, amelyet szintén a befolyásolási kísérletek minimalizálása miatt hoztak meg. Ugyanakkor a folyamatban lévő kampányokat nem állítják le, azok továbbra is elérhetők maradnak.
A Facebook azt ígérte, arra is figyel majd, hogy a jelöltek ne hirdethessék ki idő előtt a győzelmüket. Ennek ugyancsak a félretájékoztatás megakadályozása az oka, amellyel régóta kritizálják Mark Zuckerberg oldalát. Viszont ez a döntés sem hoz különösebb szankciókat: a szabálysértőket ugyanis csak megcímkézi az oldal, majd egy linket tesz a poszt mellé, amellyel a felhasználó tájékozódhat az igazi eredményekről. (Ehhez persze az is kell, hogy a facebookozó átkattintson az oldalra.)
A Twitter tavaly óta tiltja a politikai reklámokat, a Facebook viszont nem akar így tenni, amelynek legfőbb oka Mark Zuckerberg gondolatmenete: az alapító-vezérigazgató szerint a politikai hirdetések elősegítik a nyilvános politikai és társadalmi diskurzust.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.