A propaganda működése, az erotikus álmok titka és Lucas háborúi: a HVG nagy nyári könyvajánlója 1. rész
Idén is összegyűjtöttük azokat a könyveket, amelyekkel szívesen eltöltenénk a nyarat.
Egyelőre csak a prototípusa létezik annak az új kínai mágnesvasútnak, amely az ázsiai szakemberek első mérései alapján 620 kilométer/h-s sebességre képes. Mire azonban forgalomba kerül, ennél is gyorsabb lesz.
Újabb szupervonatot alkotott Kína: a mágneses (maglev) technológiával hajtott szerelvény egy rövid pályaszakaszon 620 kilométer/h-s sebességet produkált, ami kimondottan látványos, tekintve, hogy csak egy prototípusról van szó. A szerelvényről korábban több kép is megjelent, de a teljesítménye akkor még nem volt ismert.
A South China Morning Post szerint a mágnesvasút rendes, forgalomban is megjelenő változata valamikor 5–6 év múlva készülhet el, a szakemberek pedig nagyon szeretnék, ha az a verzió még gyorsabb lenne. Az első számítások alapján a szerelvény akár 800 kilométer/h-val is szállíthatja majd az utasokat.
A mágnesvasútnak nincsenek kerekei, a vonatot a mágneses jelenségből keletkező lebegés tartja a pályán. Ilyen szerelvényekből Japánban is működik néhány, és főleg azért előnyösek, mert a több tízkilométeres távolságot pár perc alatt letudják. Az újfajta kínai szerelvény a városi előközlekedésben áll majd forgalomba, egy különleges pályán. A fejlesztés azért is ilyen hosszú, mert magát a pályát is meg kell építeni. Utóbbi kilométerenkénti becsült ára mintegy 250–300 millió jüan, nagyjából 39 millió dollár. A különösen magas ár oka, hogy a maglev technológia még nem elterjedt.
Dél-Koreában csőben haladó vonattal kísérleteznek, az 1019 km/h-val halad.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
Idén is összegyűjtöttük azokat a könyveket, amelyekkel szívesen eltöltenénk a nyarat.
Mindenre gondoltak azok a csalók, akik a videónkban megszólaló áldozatokat átverték.
Az oroszok novemberben vettek célba egy munkácsi elektromos alállomást.
Távozásuk után a közgyűlés határozatképtelenné vált.
Egyre többen teszik fel ezt a kérdést.
Kapu Tibor első magyar űrhajósként léphetett a Nemzetközi Űrállomás fedélzetére.
Várnai László elnézést kért a felpofozott diáktól és a képviselőtársaitól is.