szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyelőre csak a prototípusa létezik annak az új kínai mágnesvasútnak, amely az ázsiai szakemberek első mérései alapján 620 kilométer/h-s sebességre képes. Mire azonban forgalomba kerül, ennél is gyorsabb lesz.

Újabb szupervonatot alkotott Kína: a mágneses (maglev) technológiával hajtott szerelvény egy rövid pályaszakaszon 620 kilométer/h-s sebességet produkált, ami kimondottan látványos, tekintve, hogy csak egy prototípusról van szó. A szerelvényről korábban több kép is megjelent, de a teljesítménye akkor még nem volt ismert.

A South China Morning Post szerint a mágnesvasút rendes, forgalomban is megjelenő változata valamikor 5–6 év múlva készülhet el, a szakemberek pedig nagyon szeretnék, ha az a verzió még gyorsabb lenne. Az első számítások alapján a szerelvény akár 800 kilométer/h-val is szállíthatja majd az utasokat.

A mágnesvasútnak nincsenek kerekei, a vonatot a mágneses jelenségből keletkező lebegés tartja a pályán. Ilyen szerelvényekből Japánban is működik néhány, és főleg azért előnyösek, mert a több tízkilométeres távolságot pár perc alatt letudják. Az újfajta kínai szerelvény a városi előközlekedésben áll majd forgalomba, egy különleges pályán. A fejlesztés azért is ilyen hosszú, mert magát a pályát is meg kell építeni. Utóbbi kilométerenkénti becsült ára mintegy 250–300 millió jüan, nagyjából 39 millió dollár. A különösen magas ár oka, hogy a maglev technológia még nem elterjedt.

Dél-Koreában csőben haladó vonattal kísérleteznek, az 1019 km/h-val halad.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A Wizz Air vezérigazgatója szerint legelőbb 2024-re állhat talpra a szektor

A Wizz Air vezérigazgatója szerint legelőbb 2024-re állhat talpra a szektor

Karikó Katalin: „Meg kell nyernünk a versenyfutást, gyorsabban kell oltani”

Karikó Katalin: „Meg kell nyernünk a versenyfutást, gyorsabban kell oltani”

Óriási magyar siker a Berlinalén: nyert Enyedi Ildikó új projektje

Óriási magyar siker a Berlinalén: nyert Enyedi Ildikó új projektje