szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tevek szerint a 2030-as évek közepén állhatna csatasorba az az újfajta repülőgép-hajtómű, amit a francia Safran nevű vállalattal fejleszthet ki a GE Aviation.

Az elmúlt években egyre nagyobb hangsúlyt fektettek a repülőgépgyártó vállalatok arra, hogy olyan megoldásokat találjanak ki, amelyek segítségével a repülők nem szennyezik a környezetet. A legjobb megoldást az elektromos légi járművek jelenthetik, ám sok problémát kell még megoldani ahhoz, hogy ez valósággá váljon.

Éppen ezért a cégek nemcsak a nulla károsanyag-kibocsátásra koncentrálnak, hanem arra is, hogy a jelenleginél kisebb legyen a hajtóművek emissziós értéke. A General Electric repüléssel foglalkozó részlege, a GE Aviation most ezen cél érdekében állt össze a francia Safran nevű vállalattal.

[2035-ben már utasokat szállíthatnak az Airbus új, elektromos repülőgépei]

A vállalatok egy olyan hajtómű fejlesztését jelentették be, ami a jelenleginél ötödével csökkeni a jelenlegi károsanyag-kibocsátás mértékét. A két cég közös projektje, a CFM Rise lényege, hogy 2030 közepére már szolgálatba állhassanak az új típusú hajtóművek – írja a CNBC. A tervek szerint az egység a jelenlegi és a jövőbeni üzemanyagokkal is képes lesz működni. Ezt azt jelenti, hogy akár a hidrogént is el tudja majd égetni. A hajtómű nagyjából 20 százalékkal kevesebbet is fogyaszt majd a jelenlegiekhez képest.

A két cég egyébként 2050-ig kötött együttműködési megállapodást, vagyis a jövőben további fejlesztésekkel állhatnak majd elő.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!